×
آخرین اخبار

سامانه اطلس سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان اردبیل را رونق می‌دهد

  • کد نوشته: 94207
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۳
  • 274 بازدید
  • اردبیل-خبر روز-رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل گفت: سامانه اطلس سرمایه‌گذاری استان اردبیل که در حال تهیه و تدوین است با حذف استعلام‌های ۱۸گانه تولید و اشتغال را در استان رونق می‌دهد.

    سامانه اطلس سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال استان اردبیل را رونق می‌دهد

    حسین پیرموذن روز چهارشنبه به خبرنگار دیدگاه نیوز گفت: سامانه اطلس سرمایه‌گذاری، علاوه بر تسریع امور سرمایه‌گذاری، استعلام‌های ۱۸ گانه را که مخل سرمایه گذاری استان بود حذف می‌کند.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه سامانه اطلس سرمایه گذاری می‌تواند نخستین گام مثبت برای ایجاد دولت الکترونیک باشد، افزود: با راه‌اندازی سامانه اطلس سرمایه‌گذاری استان تمام سرمایه‌گذاران می‌توانند شرایط را برای سرمایه‌گذاری در هر نقطه استان اردبیل بررسی کرده و اقدام به سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف کنند.

    پیرموذن با اشاره به تهیه و تدوین آمایش صنعتی استان‌ها بیان کرد: طی مصوبه هیات دولت و ابلاغ وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت صمت، استان‌ها موظف هستند آمایش صنعتی هر استان را تدوین و تبیین کنند و در دستورالعمل این بخشنامه، استان اردبیل نیز باید ۳۰ واحد مورد نیاز و آمایش شده استان را تبیین و در شورای گفت‌وگو مصوب و ابلاغ کند.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل ادامه داد: در راستای اجرای این دستورالعمل باید تیم کارشناسی برای تعیین این ۳۰ طرح و مشوق‌های اجرای آن را مشخص کرده و وظایف هر دستگاه را احصا کند.

    پیرموذن با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان گفت: اتاق بازرگانی با برگزاری کسب و کارهای نوین و احصای نیازهای دانش‌پایه واحدهای تولیدی در راستای دانش‌بنیان شدن تولید استان پیشقدم شده تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت کند.

    وی افزود: انتظار این است در سالی که تحت عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است، شرایط و زیرساخت‌ها برای فعالیت دانش‌بنیان بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل فعال است، افزود: باید بستر و زمینه سرمایه‌گذاری برای ورود این واحدها در تولید دانش بنیان فراهم شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *