×
آخرین اخبار

استاندار آذربایجان شرقی:
زیرساخت های سبز برای شهر هوشمند ایجاد شود/ طرح های توسعه ای، با دید منطقه ای اجرا شوند

  • کد نوشته: 73831
  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۹
  • 296 بازدید
  • استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای داشتن شهر هوشمند و آهسته باید زیرساخت های سبز ایجاد شود و اگر نمی خواهیم حاشیه نشینی و مشکلات زیست محیطی به وجود بیاید لازمه آن این است که شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز دیدگاه منطقه ای داشته باشد.
    زیرساخت های سبز برای شهر هوشمند ایجاد شود/ طرح های توسعه ای، با دید منطقه ای اجرا شوند

    به گزارش دیدگاه نیوز ، محمدرضا پورمحمدی روز پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار تبریز اظهار داشت: در حالت کلی طرح های جامع جزیی نگر، انتزاعی ، تک بعدی و آرمان گرایانه هستند اما اکنون طرح های توسعه عمرانی به صورت منطقه ای طراحی می شوند بطوری که روستاها و شهرهای حومه این شهر مورد توجه قرار می گیرد تا از مهاجرت جلوگیری شود.

    وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند تبریز سر ایران است و آذربایجان جریان ساز است، گفت: ایران مدرن مدیون آذربایجان است؛ انقلاب مشروطیت، ۲۹ بهمن و انقلاب فرهنگی از این خطه آغاز شده و اولین شهید مدافع حرم اهل این دیار بوده است.
    پورمحمدی ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه و شیوع کرونا در وضعیت سختی قرار گرفیتم ولی باز هم توانستیم با وجود تمام مشکلات ، شرایط را مدیریت کنیم.
    وی با اشاره به اینکه چند درخواست از شهردار جدید دارم به برنامه ریزی بر تغییرات تاکید کرد و گفت: تغییر لازمه توسعه است و برنامه ریزی برای تغییر جز آموزه های دینی است.
    استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: ضروری است در روش ها و رویکردها تجدید نظر کرد برای مثال چقدر باید آسفالت ریخت و ۶ ماه بعد آنرا لکه گیری کرد ویکسال بعد مجدد آسفالت جدید ریخت.
    وی گفت: زمانی که رییس دانشگاه تبریز بودم به شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کردم که این دانشگاه با ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی آماده همکاری با شهرداری تبریز است تا مشکلات شهری را با پشتوانه علمی و روش های جدید احصا کنیم.
    پورمحمدی با اشاره به اینکه در آن زمان پیشنهاد دادیم که دانشگاه تبریز آماده همکاری با شهرداری تبریز جهت تغییر آسفالت خیابان ها به بتن می باشد، افزود: اکنون در جهان در مقابل بی آر تی مسیرهای ویژه خودروهای برقی کوچک طراحی و ایجاد می شود تا دی اکسید کربن تولید نشود.
    وی با تاکید بر اینکه باید مزیت تبریز را شناخت ، گفت: تبریز اسطوره تاریخ است و ۷۰۰ باغ در تبریز وجود داشت که متاسفانه باغ های این شهر را از بین برده و در مقابل در دل کوه عینالی درختکاری کرده ایم.
    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امتیاز شهر تبریز باید برجسته شود، گفت: تبریز مزیت کریدوری دارد و بازار ۳۵۰ میلیونی آسیای میانه در دست ماست.
    وی افزود: همچنین کریدور خلاق با یک هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت در اتوبان تبریز- سهند طراحی شده است که اگر شهر هوشمند و فناوری های نوین در آن طراحی شود مزیت و درآمد برای شهر است.

    در این مراسم، عباس رنجبر با حکم وزیر کشور به عنوان شهردار جدید تبریز معرفی شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *