×
آخرین اخبار

زیاد تلویزیون نگاه کنید، جوانمرگ می‌شوید!

  • کد نوشته: 14127
  • ۱۳۹۷-۰۸-۳۰
  • 488 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ پژوهشگران “دانشگاه گلاسگو “(University of Glasgow) اسکاتلند در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند افرادی که روزانه بیش از ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه تلویزیون مشاهده می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به مرگ زودرس قرار دارند. تماشای تلویزیون به مدت چند ساعت در هر روز می‌تواند به سلامت افراد لطمه وارد کرده و حتی منجر به […]

    زیاد تلویزیون نگاه کنید، جوانمرگ می‌شوید!

    دیدگاه نیوز/ پژوهشگران “دانشگاه گلاسگو “(University of Glasgow) اسکاتلند در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند افرادی که روزانه بیش از ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه تلویزیون مشاهده می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به مرگ زودرس قرار دارند.

    تماشای تلویزیون به مدت چند ساعت در هر روز می‌تواند به سلامت افراد لطمه وارد کرده و حتی منجر به مرگ زودرس آنها شود.

    پژوهشگران بر این باورند که عادتهایی مانند سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی و غذاهای مضر افزایش می‌یابد و همه اینها برای سلامتی افراد مضر است.

    در این مطالعه پژوهشگران دانشگاه گلاسکو سلامت و میزان تماشای تلویزیون افراد ۴۰ تا ۶۹ ساله را مورد بررسی قرار دادند تا ببینند چه تعداد از این افراد چهار ساعت یا بیش از آن تلویزیون تماشا می‌کنند.

    پس از انجام بررسی‌ها پژوهشگران دریافتند افرادی که به مدت ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه در روز تلویزیون تماشا میکرند، زندگی کاملا سالم و افرادی که ۲ ساعت و ۵۴ دقیقه در روز تلویزیون تماشا می‌کنند، تقریبا سالم بودند.

    پژوهشگران طی این مطالعه همچنین تعدادی از شرکت کنندگان را که کمتر از هفت ساعت یا بیشتر از نه ساعت در روز می‌خوابیدند را نیز مورد بررسی قرار دادند.

    یافته‌های آنها از بانک اطلاعات پزشکی بریتانیا نشان داد که خواب بیش از حد یا خیلی کم می‌تواند منجر به بیماری و مرگ زودرس شود.

    بیوبانک – بانک اطلاعات پزشکی (Biobank) نوعی بانک اطلاعاتی است که نمونه‌های بیولوژیکی (معمولاً از انسان) را برای استفاده در تحقیقات و پژوهش‌های مختلف ذخیره می‌کند. از اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی این بانک‌های اطلاعات پزشکی به عنوان منابع مهمی در تحقیقات پزشکی بشمار می‌روند، بطوریکه از بسیاری از تحقیقات امروزی نظیر ژنومیک و پزشکی شخصی پشتیبانی می‌کنند.

    عوامل دیگری مانند چاقی، فعالیت بدنی، سیگار کشیدن، نوشیدن و رژیم غذایی نیز در این مطالعه مورد توجه قرار گرفتند.

    محققان نتیجه گرفتند که عوامل مختلفی میزان مرگ و میر زودرس را افزایش می‌دهند که تماشای تلویزیون بیش از ۲ ساعت در روز یکی از آن عوامل است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *