×
آخرین اخبار

زنگنه: تمام ۳۱هزار میلیارد تومان درآمد گرانی بنزین را به مردم می‌دهیم

  • کد نوشته: 18673
  • ۱۳۹۸-۰۸-۲۵
  • 677 بازدید
  • وزیر نفت: برآورد کردیم با اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین ۳۱هزار میلیارد تومان در سال افزایش درآمد داشته باشیم که همه به اقشار کم‌درآمد تعلق خواهد گرفت.
    زنگنه: تمام ۳۱هزار میلیارد تومان درآمد گرانی بنزین را به مردم می‌دهیم

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ بیژن زنگنه گفت: برآورد کردیم با اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین ۳۱ هزار میلیارد تومان در سال افزایش درآمد داشته باشیم که همه به اقشار کم‌درآمد تعلق خواهد گرفت.

     وزیر نفت تأکید کرد: همه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به طبقات متوسط و ضعیف جامعه پرداخت می‌شود و یک ریال آن صرف کار دیگری نخواهد شد.

    زنگنه افزود: این درآمد برای ماه نخست که تا یک هفته یا ۱۰ روز آینده به خانوار‌ها پرداخت می‌شود از محلی تأمین شده است.

    وی گفت: پیش از درآمد حاصل از گران شدن قیمت بنزین برای ماه نخست پول تأمین شده است و به حساب مردم واریز می‌شود.

    وزیر نفت درباره ملاک تعیین سهمیه‌بندی بنزین برای خودرو‌ها گفت: اعداد سهمیه‌بندی بر اساس تجربه و عملکرد تاریخی بوده است و در این مدت تعیین کردیم که سهمیه‌بندی‌های دوره قبلی را دست نزنیم و اعداد را برای این دوره اعمال کردیم.

    زنگنه گفت: اکنون صادرات بنزین داریم و سال آینده اگر سهمیه‌بندی نیز اعمال نمی‌شد صادرات و تولید بیشتر می‌شد، اما مسأله اساسی این است که با روند افزایش سالی ۱۰ درصد مصرف بنزین که معادل ۹ تا ۱۰ میلیون لیتر است سال ۱۴۰۰ دوباره واردکننده بنزین می‌شدیم.

    وی اضافه کرد: در این دوره از تحریم‌ها کاری که دوره قبل آمریکایی‌ها با ما کردند و برای واردات بنزین بیشترین فشار را داشتند نتوانستند انجام دهند.

    زنگنه گفت: با سهمیه‌بندی بنزین توازن عرضه و تقاضا همچنان برای چند سال خوب خواهد بود و می‌توانیم صادرات بیشتری داشته باشیم.

    وی پیش‌بینی کرد: سال آینده حدود ۹۴ میلیون لیتر مصرف کنترل‌شده بنزین داریم و ۶۷ درصد یا دوسوم بنزینی که عرضه می‌شود سهمیه‌بندی و یک‌سوم آزاد است.

    وزیر نفت گفت: ۶۴ میلیون لیتر سهمیه‌بندی و با کارت سوخت داده می‌شود که معادل ۲۳ میلیارد لیتر در سال است و با ۵۰۰ تومانی که به قیمت آن اضافه شده است سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داریم.

    زنگنه افزود: حدود ۳۰ میلیون لیتر نیز مصرف آزاد است که دو هزار تومان به قیمت آن افزوده شده است و در سال آینده از این محل ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد داریم.

    وی گفت: البته هنوز نمی‌دانیم رفتار مصرف‌کننده در بخش بنزین آزاد چه خواهد بود، اما برآورد ما درآمد ۳۱ هزار میلیارد تومان از طریق سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده است که همه آن به افراد کم‌درآمد پرداخت می‌شود.

    زنگنه همچنین گفت: به خودرو‌های دولتی سهمیه‌ای نداده‌ایم و آن‌ها باید بنزین با نرخ سه هزار تومان مصرف کنند، اما درباره تاکسی‌های اینترنتی چارچوبی تعیین شده است که بر اساس آن سهمیه‌ای به این خودرو‌ها می‌دهیم.

    زنگنه ابراز کرد: برای بقیه خودرو‌ها مانند آژانس‌ها، خودرو‌های بین‌شهری و… نیز کمیته‌ای در وزارت نفت با حضور معاون وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه تشکیل می‌شود که متقاضیان تقاضای خود را به وزارت کشور ارائه می‌دهند و در این کمیته تصمیم می‌گیریم که اگر لازم باشد سهمیه‌ای بدهیم.

    وی گفت: اگر قرار باشد سهمیه‌ای نیز اصلاح شود در این کمیته تصمیم‌گیری می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *