×
آخرین اخبار

زاهدی وفا اشراف کامل به مشکلات وزارت کار دارد/ فرصت آزمون وخطا وجود ندارد

  • کد نوشته: 93726
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۲
  • 199 بازدید
  • تهران – خبر روز – سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را توانا و مشرف به این وزارتخانه دانست و گفت: ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی از مهمترین برنامه‌های ضروری وزیر آینده است.

    زاهدی وفا اشراف کامل به مشکلات وزارت کار دارد/ فرصت آزمون وخطا وجود ندارد

    حسن لطفی در گفت و گو باخبرنگار پارلمانی دیدگاه نیوز درباره معرفی محمدهادی زاهدی وفا به مجلس شورای اسلامی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: به نظر می رسد زاهدی وفا در مدت دوره سرپرستی خود در وزارت تعاون نشان داد که اشراف کاملی به این وزارتخانه دارد و مشکلات اقتصادی و چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی را به خوبی می‌شناسد.
    سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: زاهدی وفا اقتصاددان است و برنامه‌های کاملی برای اداره وزارتخانه دارد و معتقدم فرصت آزمون و خطا برای انتخاب مدیران این وزارتخانه وجود ندارد. چرا که اگر به زاهدی وفا رای اعتماد داده نشود، در این صورت دوباره وزارت کار با سرپرست دیگری اداره خواهد شد و چنین شرایطی در عمل به ضرر مردم و مجموعه‌های پایین دستی آن خواهد بود و فرصت‌های موجود برای بهبود مسئولیت‌های محول شده به این وزارتخانه از بین می‌رود.
    نماینده مردم رزن در استان همدان با تاکید بر اینکه زاهدی وفا بهترین گزینه برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، یادآور شد: زاهدی وفا از تجربه و سابقه لازم برای اداره این وزارتخانه برخوردار است و امیدوارم پس از رای اعتماد مجلس نسبت به حل چالش‌های وزارتخانه اقدام کند.
    وی در خصوص مشکلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: چالش اصلی این وزارتخانه مربوط به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی است.دولت برای تعیین تکلیف صندوق‌های بازنشستگی باید لایحه بدهد تا مشکلات ۲۲ صندوق به عنوان یکی از چالش های کشور رفع شود. چرا که ۲۲ صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که از این تعداد فقط  دو صندوق از قانون جامع برخوردار هستند. به عبارتی ۲۰ صندوق بازنشستگی کشور از قانون جامع و فراگیر برخوردار نبوده و سلیقه‌ایاداره می‌شوند.
    این نماینده مجلس قانونمند شدن صندوق‌های بازنشستگی را از مهمترین اقدامات زاهدی وفا پس از انتخاب به عنوان وزیر کار عنوان کرد و گفت: باید برای صندوق‌های بازنشستگی یک قانون جامع و مادر در قالب لایحه از طرف دولت به مجلس ارسال شود تا پس از همکاری دو قوه، در نهایت وضعیت صندوق های بازنشستگی ساماندهی شوند.
    لطفی با بیان اینکه سامانه جامع اشتغال در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: آمار دقیق و مبتنی بر واقعیت درباره میزان اشتغال و حتی افراد بیکار و غیرفعال در کشور وجود ندارد که از زاهدی وفا انتظار می‌رود پس از رای اعتماد نمایندگان مجلس نسبت به حل آن اقدام کند.
    به گزارش دیدگاه نیوز، محمد هادی زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است.وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)،  رئیس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت  نیز بوده است.
    در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و  شورای عالی انرژی دیده می‌شود.
    زاهدی‌وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با  معرفی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار به مجلس معرفی شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *