×
آخرین اخبار

رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان: نتیجه آزمایش رهاسازی پساب پتروشیمی در مسجدسلیمان مثبت است

  • کد نوشته: 63046
  • ۱۴۰۰-۰۳-۲۲
  • 517 بازدید
  • رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: نتیجه آزمایش رهاسازی غیر اصولی پساب پتروشیمی این شهرستان به محیط اطراف مثبت بود از این رو شکواییه‌ای فردا به دادستانی ارائه می‌شود. به گزارش دیدگاه نیوز، مصطفی یوسفی جمعه شب بیان کرد: پس از گزارش تلف شدن تعدادی گوسفند در یکی از روستاهای اطراف پتروشیمی این موضوع […]

    رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان: نتیجه آزمایش رهاسازی پساب پتروشیمی در مسجدسلیمان مثبت است

    رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان گفت: نتیجه آزمایش رهاسازی غیر اصولی پساب پتروشیمی این شهرستان به محیط اطراف مثبت بود از این رو شکواییه‌ای فردا به دادستانی ارائه می‌شود.

    به گزارش دیدگاه نیوز، مصطفی یوسفی جمعه شب بیان کرد: پس از گزارش تلف شدن تعدادی گوسفند در یکی از روستاهای اطراف پتروشیمی این موضوع از حدود یک ماه پیش در دستور کار کارشناسان این اداره قرار گرفت.

    وی افزود: نمونه های لازم از چشمه ها و رودهای اطراف انجام و برای بررسی به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال شد.

    رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان با بیان اینکه پساب پتروشیمی طبق بررسی‌ها به صورت غیراصولی رهاسازی می‌شود، گفت: این کارخانه باید برای دفع اصولی پساب حوضچه تبخیر احداث کند اما متاسفانه تاکنون این طرح فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    وی افزود: بررسی علت تلف دام ها نیز توسط اداره دامپزشکی در حال انجام است.

    به گزارش دیدگاه نیوز صبح امروز ویدیویی مبنی در تلف شدن تعدادی دام سبک در روستای تلخاب مسجد سلیمان به علت مسموم بودن آب روستا در فضای مجازی منتشر شده بود.

    حدود یک ماه پیش نیز تلف شدن تعدادی راس دام در روستای کوشک خلف گزارش شد که مسئولان پتروشیمی وعده داده بودند در نتیجه ثابت شدن علت تلفات این دام ها، خسارت به دامداران پرداخت می شود.

    به گفته برخی فعالان محیط زیست این پتروشیمی در زمان بهره‌برداری آزمایشی، با رهاسازی فاضلاب آلوده به رودخانه‌های فصلی، از روستای تلخاب کلات تا کوشک خلف در مسجدسلیمان و مراتع بخش عقیلی گتوند را آلوده کرده و باعث اتلاف احشام شده است.

    مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی (منطقه هفت شهیدان) و ۱۱٫۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *