×
آخرین اخبار

ریشی سوناک ثروتمندترین نخست وزیر بریتانیا

  • کد نوشته: 101659
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۲
  • 98 بازدید
  • در پی انصراف پنی موردانت، وزیر اسبق دفاع، از رقابت در حزب حاکم محافظه کار، ریشی سوناک، وزیر خزانه داری اسبق انگلیس، رهبر این حزب و به تبع آن نخست وزیر انگلیس شد.

    ریشی سوناک ثروتمندترین نخست وزیر بریتانیا

    به گزارش دیدگاه نیوز، در پی انصراف خانم پنی موردانت، وزیر اسبق دفاع، از رقابت بر سر رهبری حزب حاکم محافظه کار، ریشی سوناک، وزیر خزانه داری اسبق انگلیس، رهبر این حزب و به تبع ان نخست وزیر انگلیس شد.

    به نقل از صداوسیما، لحظاتی پیش رئیس کمیته ۱۹۲۲ حزب حاکم محافظه کار اعلام کرد ریشی سوناک، رهبر جدید این حزب است و بدین ترتیب، این سیاستمدار حزب محافظه کار، نخست وزیر آینده انگلیس می‌شود.

    کمیته ۱۹۲۲ شرط داشتن دست کم صد حامی از نمایندگان حزب محافظه کار در مجلس عوام را برای ورود به رقابت درون حزبی لازم دانست این مانع به گفته برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای در انگلیس سبب شد بوریس جانسون که برای بدست گرفتن دوباره قدرت خیز برداشته بود و همچنین پنی موردانت نتوانند حمایت کافی نمایندگان این حزب را جلب کنند و مجبور به کناره گیری از دور رقابت شدند.

    ریشی سوناک، از والدینی هندی در شهر ساوثهمپتون انگلیس زاده شد. والدین هندی وی از شرق آفریقا به انگلیس مهاجرت کرده بودند. ریشی سوناک در دانشگاه آکسفورد انگلیس در رشته فلسفه، سیاست و اقتصاد درس خواند و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه استنفورد آمریکا گذراند. وی در دانشگاه آمریکایی با همسر آینده اش آشنا شد که دختر یکی از میلیاردر‌های هندی است. سوناک و همسرش، دویست و بیست و دومین زوج ثروتمند انگلیس به شمار می‌روند که در سال جاری میلادی، ثروتشان به ۷۳۰ میلیون پوند بالغ می‌شود.

    ریشی سوناک، نخست وزیر جدید انگلیس، از سال ۲۰۱۵ به عنوان نماینده حزب محافظه کار وارد مجلس انگلیس شد و به عنوان معاون وزیر دولت‌های محلی و سپس وزیر خزانه داری کار کرده است. سوناک هوادار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اخراج پناهندگان به رواندا و مخالف کاهش مالیات بوده است، اما اکنون می‌گوید در صورت نخست وزیر شدن، از مالیات‌ها می‌کاهد. سوناک در مصاحبه‌های رسانه ای، از رای دهندگان می‌خواست به جای میزان دارایی حساب هایش بانکی اش، به اقدامات وی توجه کنند.

    بحران‌ها و رسوایی‌ها درون حزب حاکم محافظه کار سبب شد در شش سال اخیر پنچ نخست وزیر در این کشور بر سر کار بیایند.

    پیش از ریشی سوناک، لیز تراس وزیر خارجه دولت جانسون در انتخابات درون حزبی و با رای کمتر از ۸۲ هزار نفر از اعضای این حزب نخست وزیر حدود ۶۸ میلیون انگلیسی شد.

    سیاست‌های اقتصادی لیز تراس که بحرانی‌ترین شرایط دربرخی شاخص‌های اقتصادی را در ماه‌های اخیر برای انگلیس رقم زد سبب شد دولت او بیش از ۴۴ روز دوام نیاورد و همچون دیوید کامرون، ترزا می‌و بوریس جانسون مجبور به کناره گیری و استعفا شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.