×
آخرین اخبار

ریاست مجلس به کارآمدترین و انقلابی‌ترین شخص سپرده شود

  • کد نوشته: 26955
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۶
  • 534 بازدید
  • نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس گفت: در شرایط حساس کنونی انتظار می‌رود ریاست مجلس به کارآمدترین و انقلابی‌ترین شخص سپرده شود.
    ریاست مجلس به کارآمدترین و انقلابی‌ترین شخص سپرده شود

    نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس گفت: در شرایط حساس کنونی انتظار می‌رود ریاست مجلس به کارآمدترین و انقلابی‌ترین شخص سپرده شود.

    علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس ظهر امروز در گفت‌وگو با دیدگاه نیوز در خصوص معیارهای انتخاب رییس مجلس و هییت رییسه مجلس اظهار داشت: از آنجا که ریاست مجلس در نگاه مردم پیشانیِ قوه مقننه محسوب می‌شود در شرایط حساس کنونی انتظار می‌رود ریاست مجلس به کار‌آمدترین و انقلابی‌ترین شخص سپرده شود.

    وی با بیان اینکه رئیس مجلس باید تجربه کافی و تسلط کامل نسبت به فرآیند‌های تقنینی و ساز و کار‌های درونی مجلس داشته باشد ادامه داد: رییس مجلس باید تعهد به مرّ ماده ۲۰ آیین نامه‌های داخلی مجلس، راجع به اختیارات و وظایفش را کاملا آگاهانه اجرایی کند.

    ورناصری تاکید کرد: داشتن روحیه و توان استدلالی و اقناعی در مواجهه با مباحث مجلس و نمایندگان، پرهیز از برخورد‌های آمرانه و توان وحدت آفرینی در بدنه سیاسی مجلس برای چنین جایگاه حساسی بسیار ضروری است.

    وی افزود: رییس مجلس تصمیم گیرنده نهایی نیست بلکه در واقع باید روابط بین نمایندگان را تنظیم کند و در نهایت به رای آنها تمکین کند پس فعال مایشاء نیست بلکه باید نگاه نماینده محور داشته باشد.

    نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس خاطر نشان ساخت: وابسته‌ و وامدار نبودن به کانون‌های قدرت و ثروت بایدویژگی برجسته رییس مجلس باشد وقتی وی وامدار هیچ جناح و طیفی نباشد قطعا در مدیریت شجاع خواهد بود و مجلس را بر ریل انقلاب نگه می‌دارد و در مواقع ضروری با سکوت غیرانقلابی شأن مجلس انقلاب را به مجلس وکیل الدوله‌ها تنزل نخواهد داد.

    وی با اشاره به اهمیت انتخاب رییس مجلس با رأی بالا از منظر داخلی و خارجی اظهار کرد:رئیس مجلس شخصیت دو وجهی ملی-بین‌المللی دارد و شرایط امروز کشور به یک رئیس مجلسِ برخوردار از اقتدار بالا برای تقویت بُعد نظارتی مجلس نیاز دارد.

    ورناصری ادامه داد:انتخاب رئیس مجلس با رأی بالا او را با شاکله شخصیتی قوی در انجام این جنبه از وظایفش کمک می‌کند تا ضمن وظایف راهبردی‌اش در رسیدگی به مشکلات مردم،در بدنه مجلس هم با وفاقی استراتژیک-نه تاکتیکی- همه را زیر خیمه انقلاب جمع کند.

    وی افزود: علاوه بر تاثیر مهم در عرصه داخلی، در بین المجالس جهانی هم وی نماینده ایران خطاب می‌شود یعنی شأن یک ملت از وی متأثرخواهد بود.

    ورناصری گفت: همانگونه که حمایت نمایندگان ملت از وزیر امورخارجه، نمایانگر میزان وجاهت داخلی و ملی اوست انتخاب رییس مجلس با آرای بالا به او شأن یک رییس مجلسِ برآمده از انتخابِ نیروهای توسعه یافته،متخصص و متعهد به منافع ملی و کارآمد درساختار مجلس را خواهد بخشیدکه برآیندنهاییِ انتخاب یک ملت انقلابی است.

    وی در پایان گفت: امیدوارم در یک چینش عقلایی برای سازماندهی مجلس به منظور فائق آمدن بر مشکلات کشور و گره‌گشایی از معضلات مردم هوشمندانه عمل کنیم زیرا مردم بخوبی تفاوت سیاست بازی” و تدبیراندیشی را متوجه می‌شوند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *