×
آخرین اخبار

ریاست دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر مطرح کرد؛ کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا هدف طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»

  • کد نوشته: 44528
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۴
  • 503 بازدید
  • ریاست دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر مطرح کرد؛ کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا هدف طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» ریاست دانشگاه علوم پزشکی شوشتر  گفت: هدف اختصاصی طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی کاهش میزان بستری بیماران و مرگ و میر ناشی از کروناست. به گزارش دیدگاه نیوز ، مجتبی کلانتر  بعد از ظهر […]

    ریاست دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر مطرح کرد؛  کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا هدف طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»

    ریاست دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر مطرح کرد؛

    کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا هدف طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»

    ریاست دانشگاه علوم پزشکی شوشتر  گفت: هدف اختصاصی طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی کاهش میزان بستری بیماران و مرگ و میر ناشی از کروناست.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، مجتبی کلانتر  بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اجرای طرح بسیج ملی با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان شوشتر  اظهار کرد: با توجه به پیک سوم و شیوع و گسترش بیماری کووید _۱۹ در کشور و استان طرح جدیدی تحت عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

    وی با بیان اینکه این طرح مشترک با همکاری  بسیج، بهداشت، هلال احمر، سازمان‌های مردم‌نهاد، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح در محل‌های مختلف اجرا می‌شود و اساس کار آن محله‌محور و خانواده‌محوری است، هدف این است که در سطح کشور تمام مردم پای کار باشند، چراکه تجربه نشان داده طرحی که مردم در آن دخیل بودند، موفق واقع شده است.

    سرهنگ نیسی فرمانده سپاه شهرستان نیز با اشاره به اهداف اختصاصی مد نظر در طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: اولین هدف طرح، قطع زنجیره انتقال ویروس است، در این زمینه پروتکل‌های بهداشتی باید با دقت بیشتری اجرایی شوند.

    وی ادامه داد: آنچه در این طرح مدنظر قرار گرفته شده است، اینکه ۸۰ درصد پروتکل‌ها در یک ماه اول و ۹۰ درصد در سه ماه بعدی سال باید اجرا شود.

    کاهش میزان بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی با طرح شهید سلیمانی

    نیسی از جمله اهداف اختصاصی دیگر طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی را کاهش میزان بستری بیماران، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید _۱۹ و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های پرخطر عنوان کرد.

    مجتبی کلانتر ریاست دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر نیز  با اشاره به این موضوع که در اجرای این طرح سه دسته تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی خواهیم داشت افزود: تیم های مراقبتی با تاکید بر شناسایی و مراقبت افراد در معرض تماس نزدیک، با مشارکت سفیران سلامت خانوار، رابطین سلامت محله شکل می گیرد، تیم های حمایتی با همکاری نیرو های بسیجی، کمک های مردمی را به خانواده های نیازمند ارائه می کنند و تیم های نظارتی با همکاری کارشناسان سلامت محیط و کار، هلال احمر، بسیج فعالیت  دارند.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *