×
آخرین اخبار

رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

  • کد نوشته: 126809
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۴
  • 57 بازدید
  • رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

    رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور

    صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۴ اردیبهشت) در استان‌های آذربایجان غربی،  آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و غرب همدان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در بخش‌هایی از خوزستان و ارتفاعات البرز غربی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

    وی افزود: امروز در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی زاگرس در استان‌های کرمان، شمال شرق فارس، یزد و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، ابرناکی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

    به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، سه‌شنبه (۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی فعالیت خواهد داشت و در مناطقی از جنوب شرق کشور در استان‌های کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز  وقوع رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود.

    وی ادامه داد: چهارشنبه(۶ اردیبهشت) در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب و شرق کشور و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۷ و۸ اردیبهشت) در برخی مناطق نیمه‌شرقی کشور و ارتفاعات البرز بارش ادامه خواهد داشت.

    ضیاییان گفت: دوشنبه در شمال شرق، جنوب غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز و سه‌شنبه در نوار شرقی و جنوب کشور وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

    وی تاکید کرد: امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

    رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۵ اردیبهشت ) نیمه‌ابری، در بعداز ظهر ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۶ اردیبهشت) نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت) اهواز  با دمای ۴۰ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین و امروز شهر کرد و همدان با دمای ۴ و فردا شهر کرد با دما ۵  درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *