×
آخرین اخبار

رویترز: مردم ونزوئلا چشم به راه بنزین ایران

  • کد نوشته: 26508
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۱
  • 513 بازدید
  • دیدگاه نیوز / علیرغم فشار آمریکا برای ممانعت از ارسال محموله های بنزین از طرف ایران به ونزوئلا، مردم ونزوئلا در پایتخت این کشور منتظر پر شدن باک خودروهایشان هستند و برایشان مهم نیست این سوخت چگونه به دستشان برسد.  ایران و ونزوئلا هر دو عضو اوپک و هر دو از مخالفان آمریکا هستند. یکی […]

    رویترز: مردم ونزوئلا چشم به راه بنزین ایران

    دیدگاه نیوز / علیرغم فشار آمریکا برای ممانعت از ارسال محموله های بنزین از طرف ایران به ونزوئلا، مردم ونزوئلا در پایتخت این کشور منتظر پر شدن باک خودروهایشان هستند و برایشان مهم نیست این سوخت چگونه به دستشان برسد.

     ایران و ونزوئلا هر دو عضو اوپک و هر دو از مخالفان آمریکا هستند. یکی از مقامات دولت ترامپ هفته گذشته گفت پنج نفتکش ایران با محموله بنزین هنوز در راه ونزوئلا هستند.  برخی از سیاست مداران مخالف در ونزوئلا از ارسال این محموله ها به خاطر نگرانی در مورد روابط دولت نیکلاس مادورو با ایران انتقاد کرده اند.

    ولی بسیاری از مردم از جمله فرانکلین لوزاردو، مدیر یک رستوران در ونزوئلا که طی قرنطینه های اعمال شده به خاطر مهار گسترش ویروس کرونا به سختی مخارج خود را تامین می‌کرد، میگویند آنچه برایشان اهمیت دارد به دست آوردن بنزین است. لوزاردوی ۵۰ ساله در یک پمپ بنزین در شرق کاراکاس به خبرنگار رویترز گفت:« مهم نیست این بنزین از کجا می آید. بدون بنزین خودروها متوقف می شوند و هیچ نانی در بر سر سفره ها نخواهد بود».

    کمبود بنزین طی ماه های اخیر به خاطر فشار آمریکا بر تامین کنندگان آن بسیار شدید شده است. این بخشی از کمپین حداکثر فشار واشنگتن بر  دولت مادورو است. دولت مادرو با یک فروپاشی اقتصادی شدید مواجه شده است. نابودی شبکه پالایشی ونزوئلا با ظرفیت ۱.۳ میلیون بشکه در روز سالهاست باعث کمبود بنزین در این کشور شده است. تحریم ها و کمبود سرمایه گذاری و سوء مدیریت شرکت نفت دولتی این کشور مقصر این شرایط است.

    کمبود بنزین توزیع مواد غذایی را متوقف کرده و اجازه نمی دهد پزشکان به بیمارستان ها برسند. کارمن ریورو، یک اقتصاددان ۳۵ ساله در صف پمپ بنزین در لابادرا می‌گوید:« مهم نیست این بنزین از طرف ایران بیاید. ما فقط بنزین را می‌خواهیم. بدون بنزین توزیع مواد غذایی ممکن نیست و مردم نمی توانند کار کنند».

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.