×
آخرین اخبار

رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» نیروی هوافضای سپاه

  • کد نوشته: 137211
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۶
  • 45 بازدید
  • ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز رونمایی شد.

    رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» نیروی هوافضای سپاه

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فتاح» صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ستاد این نیرو رونمایی شد.

    موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور و این سامانه‌ها را منهدم کند.

    این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

    پیش از این سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در ارتباط با تجهیزات جدید نیروی هوافضای سپاه اظهار کرده بود: موشک هایپرسونیک آزمایش‌های خود را پشت سر گذاشته است و به‌زودی رونمایی می‌شود.

    طبق گفته سردار حاجی زاده این موشک سرعت بالایی (حدود ۱۲ تا ۱۳ ماخ) دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *