×
آخرین اخبار

رهبر معظم انقلاب برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند

  • کد نوشته: 96085
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۷
  • 261 بازدید
  • تهران- خبر روز- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی رییس جمهور در سفر به ازبکستان، برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.

    رهبر معظم انقلاب برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند

    به گزارش روز یکشنبه حوزه سیاسی دیدگاه نیوز، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌ جمهور کشورمان، در بازگشت از سفر ازبکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد و گزارشی از ملاقات‌ها و توافق‌ها در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته، برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.
    آیت الله رئیسی روز چهارشنبه ۲۳ شهریور در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی تهران را به مقصد سمرقند ترک کرد؛ وی در نخستین روز سفر خود پس از انجام استقبال رسمی، دیدار و مذاکرات دو جانبه با همتای ازبکستانی خود داشت و در پایان این دیدار ۱۷ سند همکاری در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل، ترانزیت، امور فرهنگی و ورزشی امضا شد. همچنین حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه به نمایندگی از کشورمان اسناد مربوط به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای را امضا کرد. رئیس جمهور در حاشیه این اجلاس دیدارهایی با سران کشورهای مختلف از جمله روسیه، چین، پاکستان، بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان، هند و دبیر کل سازمان همکاری شانگهای داشت و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه ذکر کرد.
    دیدار با تجار ایرانی در ازبکستان، حضور در جمع نمازگزاران مسجد اهل بیت رسول الله (ص) سمرقند و غرس نهال یادبود اجلاس از دیگر برنامه‌های آیت الله رئیسی در روز دوم سفر بود.
    آیت الله رئیسی روز جمعه در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت کرد و ضمن قدردانی از اعضای کشورهای عضو برای موافقت با عضویت ایران تعامل و پیوستگی حداکثری با کشورهای منطقه از جمله اعضای سازمان شانگهای و حضور موثر در ترتیبات منطقه ای و بین المللی را در کانون سیاست خارجی ایران دانست و گفت: با حضور فعال و موثر ایران در فعالیت‌های سازمان شانگهای، این عضویت به عنوان یکی از تحولات مهم در تاریخ این سازمان ثبت خواهد شد. رییس جمهور قرار است این هفته به منظور شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *