×
آخرین اخبار

رعایت پروتکل های ضدکرونا در چه حدی است؟

  • کد نوشته: 136714
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۴
  • 39 بازدید
  • بنابر اعلام وزارت بهداشت، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضد کرونا در کشور به ۳۲.۹۱ درصد و میزان استفاده از ماسک به ۱۴.۴۰ درصد رسیده است.

    بر اساس آخرین به روز رسانی‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا در کشور صفر است و همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد ۶۵ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی به ۳۸۳ شهر رسیده است.

    مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت آخرین وضعیت کشوری نتایج اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها در بازه زمانی ۳ تا ۱۰خرداد ماه را اعلام کرد.

    براساس اعلام مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور به ۳۲.۹۱  درصد رسیده است.

    همچنین در نمودار زیر می‌توانید ارتباط روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی با روند تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا را مشاهده کنید.

    همچنین در بازه زمانی سوم تا دهم خردادماه، کمترین میزان رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور  مربوطه به تهران با ۲۸.۹۷ درصد و بیشترین میزان رعایت مربوط به ایلام با ۸۷.۶۸ درصد بوده است. میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور ۴۸.۸۲ درصد بوده است.

    بهداشت فردی نیز شامل جلوگیری از ورود و حضور مراجعین و کارکنان دارای علایم بیماری، ثبت در سامانه وزارت بهداشت، امکانات شست‌وشو یا ضدعفونی دست و … است.

    همچنین در بازه زمانی مذکور، درصد موارد استفاده از ماسک میان خدمت‌گیرندگان و خدمت دهندگان در اماکن عمومی استان‌های کشور به صورت میانگین ۱۴.۴۰ درصد بوده است که کمترین میزان مربوط به همدان با ۳.۶۵ درصد و بیشترین میزان استفاده مربوط به چهارمحال و بختیاری با ۳۸.۰۶ درصد بوده است.

    همچنین درصد رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۰ خردادماه به صورت میانگین ۴۸.۸۲ درصد بوده است. که بیشترین درصد رعایت در استادیوم‌ها با ۹۴.۴۴ درصد و کمترین میزان رعایت با ۴۱.۶۷ درصد در پایانه‌های مسافربری برون شهری بوده است.

    درصد استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور در این بازه زمانی به صورت میانگین ۱۴.۴۰ درصد بوده که بیشترین میزان رعایت با ۳۶.۸۴ درصد مربوط به دانشگاه‌ها و کمترین میزان رعایت مربوط به مراکز تفریحی با ۹.۰۳ درصد بوده است.

    بنابر اعلام وزارت بهداشت، بیش از ۱۲۶ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش در بازه زمانی ۳ تا ۱۰ خرداد ماه انجام شده و طی بازرسی‌های انجام شده تعداد ۴۴۰ مراکز متخلف پلمب شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *