×
آخرین اخبار

رعایت پدافند غیرعامل با توجه با تهدیدات دشمن ضروری است

  • کد نوشته: 100508
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۴
  • 157 بازدید
  • دزفول – خبر روز – رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به اهمیت رعایت پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل با توجه با تهدیدات دشمن ضروری است.

    رعایت پدافند غیرعامل با توجه با تهدیدات دشمن ضروری است

    به گزارش دیدگاه نیوز محمدحسن پرآور عصر یکشنبه در نشست رسمی شورای شهز دزفول در سالن جلسات شورا افزود: متاسفانه توجه زیادی به پدافند غیرعامل نمی‌شود حال آنکه باید پیشگیری‌های لازم انجام و از امکانات نهایت استفاده را در این راستا برد.

    وی با تاکید بر لزوم استفاده از امکانات موجود برای دفاع در برابر حملات دشمن ادامه داد: پدافند غیر عامل در شرایطی که استکبار از هر سو به دنبال ضربه زدن به نظام است، باید تبیین شود.

    رییس شورای شهر دزفول با اشاره به شهادت پنجمین شهید محراب حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: این شهید والامقام در وحدت بین سنی وشیعه در کرمانشاه بسیار موثر بود که توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

    وی روز جهانی نابینایان را یادآور شد و افزود: رعایت حال این قشر در همه شئونات زندگی وظیفه ای اجتماعی است و مسوولان باید شرایط را برای حضور آنها در جامعه فراهم کنند.

    پرآور با بیان اینکه امکانات لازم برای تحصیل این قشر حداقلی است، اظهارداشت: اگر شرایط برای تحصیل نابینایان فراهم شود می توانند مانند سایر شهروندان در جامعه اثرگذار باشند.

    وی افزود: انتظار می‌رود ضمن قدردانی از خدمات بهزیستی این نهاد بتواند با کمک سایر دستگاه‌ها خدمات شایسته تری به این قشر ارائه دهند.

    رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به ۱۶ اکتبر روز جهانی غذا بیان کرد: غذا باید به اندازه ای برای جامعه فراهم باشد که کسی از بی غذایی رنج نبرد.

    وی درخصوص کمیسیون حفاری گفت: قرار است نشستی با حضور شهردار و دستگاه های حفاری کننده نظیر آب، برق، گاز و مخابرات برگزار و برای مشکلات مربوطه تصمیم گیری شود.

    محمدرضا احمدی معاون فنی و زیربنایی شهرداری دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه ۸۵ درصد مشکلات مربوط به حفاری‌ها است، گفت: متاسفانه گاه چند مدت بعد از آسفالت معابر دزفول توسط شهرداری، دستگاه‌های خدمات رسان اقدام به حفاری می‌کنند.

    علیرضا نوری منش کارشناس پدافند غیر عامل نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص پدافند غیرعامل گفت: بند هفت سیاست‌های پدافند غیرعامل مربوط به فرهنگ سازی در بخش‌های دولتی و غیردولتی است.

    وی با ارائه توضیحاتی درخصوص سند پدافند زیستی و سند عملیاتی نظام مردم محور افزود: رسالت دستگاه‌های مختلف در این سندها بیان شده است که متاسفانه در زمینه آینده پژوهی ومدل سازی در خصوص پدافند غیرعامل کار نکرده‌ایم.

    نوری منش با اشاره به تولیدات سینمایی درخصوص پدافند غیرعامل در هالیوود اظهارداشت: اگر پدافند غیرنظامی و غیرعامل نباشد در نصف روز تمام دستاوردهای نظام از بین خواهد رفت.

    وی با تاکید بر لزوم بررسی توزیع نامناسب جمعیت افزود: تجمع در مراکز خرید دزفول بسیار بالاست حال آنکه در اغلب نقاط دنیا هایپرها در بیرون شهر جانمایی می‌شوند.

    کارشناس پدافند غیرعامل با بیان اینکه در هایپرهای ما بحث پدافند غیرعامل لخاظ نشده است، گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات نظامی دشمن می‌شود.

    به گزارش دیدگاه نیوز مصوبات شورای نامگذاری شورای شهر توسط علیرضا زمانی راد نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در صحن رسمی شورا مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.