×
آخرین اخبار

رشد ۱۷۰ درصدی فروش هوآوی در بازار تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی

  • کد نوشته: 21822
  • ۱۳۹۹-۰۱-۰۶
  • 484 بازدید
  • هوآوی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی، در بازار گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی نیز جایگاه خاصی پیدا کرده است. این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین، جایگاه نخست را در اختیار دارد و در ابعاد جهانی هم دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. ریچارد یو مدیرعامل هوآوی به تازگی اعلام […]

    رشد ۱۷۰ درصدی فروش هوآوی در بازار تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی

    هوآوی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی، در بازار گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی نیز جایگاه خاصی پیدا کرده است. این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین، جایگاه نخست را در اختیار دارد و در ابعاد جهانی هم دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

    ریچارد یو مدیرعامل هوآوی به تازگی اعلام کرد این شرکت در بازار دستگاه‌های الکترونیکی، برای دومین سال متوالی رشد ۱۰۰ درصدی میزان فروش را ثبت کرده، به گفته این مقام ارشد هوآوی رشد این شرکت در بازار فروش ابزار پوشیدنی در سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۱۷۰ درصد بوده است.

    نکته قابل توجه اینکه دستگاه‌های پوشیدنی این شرکت، به ساعت‌های هوشمند و دست‌بندهای سلامتی محدود نشده و محصولاتی نظیر هندزفری‌های بی‌سیم را هم شامل می‌شوند. از محصولات محبوب در این دسته می‌توان به Huawei FreeBuds 3 اشاره کرد که به تازگی عرضه شده است.

    هوآوی توسعه چیپ‌ست HiSilicon Kirin A1 را هم برای استفاده در تجهیزات پوشیدنی در دستورکار قرار داده است. تراشه‌ای که تاکنون در چند محصول این شرکت استفاده شده و هماهنگی بیشتر سخت‌افزاری را جهت بهره‌وری حداکثری از محصول به همراه داشته است. FreeBuds 3 و Huawei Watch GT2 از این تراشه استفاده می‌کنند.

    هوآوی سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر روی محصولات پوشیدنی را به عنوان امری مهم و حیاتی در سیاست جامع هوشمندسازی مدنظر قرار داده است. به همین خاطر برنامه‌هایی به منظور استفاده از چیپ‌ست Kirin A1 در طیف قابل توجهی از محصولات نظیر عینک‌های هوشمند، هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند در نظر گرفته می‌شود.

    Kirin A1 اولین تراشه سازگار با بلوتوث ۵.۱ با پشتیبانی از حالت مصرف پایین انرژی است. این تراشه با پشتیبانی از فناوری انتقال دو کاناله، این امکان را به هدفون‌ها خواهد داد تا سیگنال‌ها را به طور مستقیم از کانال‌های چپ و راست، با کم‌ترین تاخیر از گوشی‌های همراه دریافت کند. هوآوی وعده داده این تراشه تا ۳۰ درصد مصرف کم‌تر انرژی را در مقایسه با رقبا به همراه داشته باشد.

    بخش قابل توجهی از رشد هوآوی در بازار دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی، ناشی از آمار خوب فروش گجت‌های پوشیدنی است که روی سر کاربر قرار می‌گیرد. این تجهیزات که از آن‌ها با عنوان Hearable یاد می‌شود بیش از ۵۵ درصد از کل بازار دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی (Wearable) را تشکیل می‌دهد.

    هوآوی توجه ویژه‌ای هم به توسعه اکوسیستم نرم‌افزاری دستگاه‌های پوشیدنی به ویژه برای مشتاقان سلامتی داشته، به عنوان نمونه، اپلیکیشن Huawei Health آمار بیشتر از ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت‌نام شده را تجربه کرده است.  

    بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC بازار تجهیزات پوشیدنی رشد ۸۹ درصدی را در سال ۲۰۱۹ میلادی در مقایسه با سال پیش از آن تجربه کرده است. بر این اساس میزان فروش دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۳۳۶.۵ میلیون دستگاه رسیده است که در مقایسه با فروش ۱۷۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. پیش از این IDC تخمین زده بود میزان فروش هوآوی در بازار دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی در سال ۲۰۱۹ میلادی، چیزی حدود ۱۴۹ درصد افزایش پیدا می‌کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.