×
آخرین اخبار

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس: افزایش ۲۸ درصدی تصادفات منجر به مرگ در بندرعباس نگران‌کننده است

  • کد نوشته: 77874
  • ۱۴۰۰-۰۹-۲۳
  • 636 بازدید
  • رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: افزایش ۲۸ درصدی تصادفات شهر بندرعباس نسبت به سال گذشته نگران‌کننده است.
    رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس: افزایش ۲۸ درصدی تصادفات منجر به مرگ در بندرعباس نگران‌کننده است

    به گزارش دیدگاه نیوز، فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تبریک روز پرستار اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع تصادفات اخیر شهر بندرعباس متاسفانه، نسبت به سال قبل تعداد تصادفات منجر به فوت افزایش داشته است و به همین دلیل جلسه فوق العاده‌ای با حضور سرهنگ حیدری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بندرعباس برگزار شد.

    وی افزود: قطعا ایمنی و نظم در تردد شهروندان اولویت مدیریت شهری است؛ بحث آزادسازی معابر شهری و بسیاری از موارد باید اصولی انجام شود؛ اگر شهرداری معابری را برای رفاه شهروندان احداث می‌کند حتما باید مسئله ایمنی را در اولویت کار قرار دهد تا شیرینی پروژه‌ها برای مردم تبدیل به تلخی با به خطر افتادن جانشان تبدیل نشود. 

    جراره ادامه داد: استاندار و دستگاه قضا به بحث بسته بودن حساب شهرداری ورود پیدا کنند و این موضوع را مورد بررسی قرار دهند چرا که حدود ۲۷۰ فقره شکایت از شهرداری انجام شده است که بسیار نگران کننده است و با بسته شدن حساب‌های شهرداری برنامه ریزی‌های انجام شده با مشکل روبرو خواهد شد.

    وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های شورای شهر همیشه مسائل مالی بوده است؛ قطعا یکی از وظایف شهرداری‌ها این بوده است که دوربین‌های ترافیکی سطح شهر را فعال کنند تا تعداد تصادفات به حداقل برسد؛ افزایش ۲۸ درصدی تصادفات شهر بندرعباس نسبت به سال گذشته نگران کننده است. 

    جراره اظهارداشت: در ۸ ماه گذشته ۴۰ فقره تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده است و معنای این اتفاق این است که دستگاه‌ها و سازمان‌ها کار خود را به خوبی انجام نداده‌اند که یک مورد از آنها شهرداری بندرعباس است اما دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر نیز باید پای کار بیایند. 

    حسن سالاری عضو شورای شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: یک تذکر جدی نسبت به شهردار دارم که از رئیس شورا می‌خواهم این تذکر را به صورت کتبی به وی ابلاغ کند.

    وی افزود: اوضاع فعلی شهرداری بندرعباس با توجه به بسته شدن حساب توسط مرجع قضائی و پرداخت نشدن حقوق کارکنان و مطالبات پیمانکاران مساعد نیست و نیاز است شهردار همت مضاعف در این زمینه داشته باشد.

    سالاری گفت: نیازی نبود شهردار برای حضور جلساتی که اهمیت نداشت ۶ روز بر سر کار خود حضور نداشته باشد و به سفر کاری برود. 

    اسماعیل بواشه نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در نطق پیش از دستور خود با انتقاد از عملکرد شهردار این شهر اظهار داشت: در بحث انتصابات شهرداری بندرعباس قرار بود کارگروه تخصصی تشکیل شود و این کارگروه ارزیابی های تخصصی را در انتصابات شهرداری انجام دهد تا افراد توانمند انتخاب شود و شعاری که در رابطه با شفافیت و اصلاح ساختار شهرداری دادیم محقق شود.

    وی افزود: تذکراتی بر این مبنا به شهردار بندرعباس اعلام شد اما متاسفانه این امکان مهیا نشد که شهردار در جلسه شورای شهر حاضر شود و امروز نیز مجددا اعلام می‌کنیم که حتما کارگروه تخصصی انتصابات معرفی شود چرا که حق مردم و پرسنل شهرداری است که بدانند چه کسانی در انتصابات دخیل هستند و افراد بر اساس چه معیارهایی انتخاب می شوند.

    در پایان جلسه نامه شهرداری بندرعباس مبنی بر فروش برخی املاک برای تامین بودجه خرید امکانات کنترل ترافیک از جمله دوربین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت اعضای شورا با ۹ رای موافق و ۲ رای مخالف با کلیات این طرح موافقت کردند. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *