×
آخرین اخبار

دیپلماسی «لبخند ژکوند»

  • کد نوشته: 9768
  • ۱۳۹۶-۱۱-۲۴
  • 751 بازدید
  • دیدگاه نیوز / «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی پس از سفر سه روزه‌اش به کره جنوبی، با جت اختصاصی برادر خود به کشورش بازگشت. این بانوی جوان که تنها ۳۰ سال دارد توانست با چهره آرام و «لبخند ژکوند» ی که همواره در طول سفر بر چهره داشت، آرامشی نسبی را به دیپلماسی […]

    دیپلماسی «لبخند ژکوند»

    دیدگاه نیوز / «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی پس از سفر سه روزه‌اش به کره جنوبی، با جت اختصاصی برادر خود به کشورش بازگشت. این بانوی جوان که تنها ۳۰ سال دارد توانست با چهره آرام و «لبخند ژکوند» ی که همواره در طول سفر بر چهره داشت، آرامشی نسبی را به دیپلماسی پر آشوب دو کره بازگرداند.

    لبخند و آرامشی که باعث می شد میزبانان او برای لحظه ای تمامی تهدیدهای رهبر کره شمالی و آزمایش های اتمی پیونگ یانگ را از یاد ببرند.روز یک شنبه، در آخرین روز سفر ،«کیم یو جونگ» و «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی به مرکز تئاتر ملی کره جنوبی رفتند و به تماشای کنسرت موسیقی که هنرمندانی از دو کره در آن نقش داشتند، نشستند.

    همچنین، در دیداری سه ساعته که خواهر رهبر کره شمالی و «کیم یونگ نام» رئیس پارلمان این کشور با رئیس جمهوری کره جنوبی در «کاخ آبی» مقر ریاست جمهوری کره جنوبی داشتند، «یو جونگ» دعوت نامه ای را که برادرش برای رئیس جمهور کره جنوبی فرستاده بود به وی تقدیم کرد.

    درهمین حال، رئیس جمهور کره جنوبی در پاسخ به دعوت رهبر همسایه شمالی خود، گفت: بگذارید این دیدار با ایجاد شرایط لازم در آینده، انجام شود. «لی ناک یون»، نخست وزیر کره‌ جنوبی نیز، در دیدار با هیئت عالی رتبه کره شمالی با اشاره به دعوت رهبر کره شمالی، تاکید کرد: «مذاکرات دو کره باید بعد از بازی‌های المپیک زمستانی نیز ادامه یابد و مطمئنم روابط سئول –پیونگ یانگ بیش از پیش بهبود خواهد یافت و تاریخ اتحاد مجدد دو کره جلو خواهد افتاد.»

    از سویی، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار خود با کیم یونگ نام، فرد شماره دوی دولت کره‌شمالی، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دو کره به خلع سلاح در شبه‌جزیره کره منجر شود.

    با این حال، مقامات آمریکایی همواره به دنبال تشکیل ائتلاف علیه پیونگ یانگ در شرق آسیا بوده اند و به این دیدار با تردید نگریسته اند. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، می‌گوید: هنوز «خیلی زود است» تا بتوان درباره انگیزه‌های کره شمالی برای کاهش تنش‌ها و گرم‌شدن روابط دو کره، قضاوت کرد. کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند که کره شمالی با اقدامات اخیر دو هدف را دنبال می‌کند: نخست، کاهش فشار تحریم‌ها و خروج از انزوای سیاسی و دوم تلاش برای تضعیف روابط کره جنوبی با ایالات متحده آمریکا.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *