×
آخرین اخبار

دیدار مدیرعامل سازمان منطقه ویژه با آتش نشانان

  • کد نوشته: 36625
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۸
  • 504 بازدید
  • شهیدی نیا: ساختار امور HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ساختار حاکمیتی و نظارتی است.
    دیدار مدیرعامل سازمان منطقه ویژه با آتش نشانان

    شهیدی نیا: ساختار امور HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ساختار حاکمیتی و نظارتی است.

    به گزارش دیدگاه نیوز، مدیرعامل این سازمان که امروز (۷ مهر ۱۳۹۹) به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی در‌ جمع کارکنان ایستگاه آتش نشانی مرکزی منطقه حضور یافته بود، گفت: ساختار پیش بینی شده برای امور HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ساختار حاکمیتی برای نظارت بر امور است و صرفا جایگاهی پشتیبانی کننده نیست. پیاده سازی طرح توانمند سازی در منطقه و سامانه های مرتبط با آن به تبیین و تعریف بهتر این جایگاه کمک کرد.
    سید امید شهیدی نیا، افزود: ما بایستی از چند جنبه خود را تقویت کنیم، سخت افزارهای در اختیار باید بروز آوری و تقویت شوند و در این خصوص به سمت تولیدات داخلی برویم. اگر چه حوزه ایمنی و آتش نشانی یک حوزه فنی و تخصصی است اما در بسیاری زمینه ها می‌توان کالاها و تجهیزات داخلی را جایگزین کالای خارجی کرد و با اعتماد و حمایت از تولید کنندگان داخلی، آنها را تقویت کرد.
    وی آمادگی جسمانی را موضوع دوم آتش نشانی از حیث اولویت دانست و خاطر نشان کرد: ترکیبی متناسب از تجربه و آمادگی جسمانی میتواند بهترین بازدهی را در نیروی انسانی بدست دهد و برای دستیابی به این ترکیب، ضمن تلاش برای بکارکیری نیروهای جوان بایستی تلاش کرد آمادگی جسمانی نیروهای با تجربه نیز حفظ شود.
    شهیدی نیا، بر‌مسئله آموزش تاکید فراوان کرد و تقویت آنرا به عنوان یک مطالبه ی جدی از HSE خواست و افزود: آتش نشانی سازمان منطقه ویژه باید زمینه ها و زیرساختهای آموزشی برای تمامی شرکتهای مستقر در منطقه را فراهم سازد.
    وی همچنین با بیان مطالبات خود از دو حوزه بهداشت و محیط زیست برای ورود جدی تر به مسائل تخصصی منطقه ای و تشدید نظارت ها، گفت: سال گذشته حوادث متعددی داشتیم و واکنشهای ما در این حوادث، سطح بالای آمادگی منطقه را در‌ مواجهه با شرایط اضطراری نشان داد.
    مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در‌ پایان سخنان خود، خطاب به کارکنان گفت: در‌حد توان و امکان خود تلاش می‌کنیم مطالبات و انتظارات شما همکاران را برآورده کنیم، تا حتی المقدور رضایت شما را تامین و انگیزه ها را حعظ کنیم.‌
    در ابتدای جلسه، رئیس امور HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، روز آتش نشانی و ایمنی را آمیخته شده با هفته دفاع مقدس دانست و گفت: جایگاه کنونی ایمنی و آتش نشانی را از دو منظر می‌توان ارزیابی کرد؛ یک نگاه عملیاتی به آتش نشانی سازمان منطقه ویژه که بر توانمند کردن بیش از پیش نیروها و تجهیزات تمرکز دارد و نگاه دیگر از منظر منطقه ای است که به مثابه بازوی مدیریت در بخش نظارتی محسوب می شود.
    مهرزاد غیبی، افزود: ایمنی و آتش نشانی تلاش کردیم حضور خود را در شرکتها پر رنگ کنیم. آتش نشانی منطقه هرگز منتظر بروز حادثه نمی شود و با برنامه ریزی فعالانه و پویا، با تمامی ابزارها و روشهای علمی و عملی، به مبارزه ی پیشگیرانه با حوادث می پردازد.

    .

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.