×
آخرین اخبار

دو مقام سینمایی فقدان امیرحسن ندایی را تسلیت گفتند

  • کد نوشته: 100371
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۴
  • 124 بازدید
  • تهران- خبر روز- در پی درگذشت امیرحسن ندایی مستندساز و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون، رئیس سازمان سینمایی و دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران این ضایعه را تسلیت گفتند.

    دو مقام سینمایی فقدان امیرحسن ندایی را تسلیت گفتند

    به گزارش دیدگاه نیوز از به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در پی درگذشت امیرحسن ندایی مستندساز، مجری و برنامه‌ساز رادیو و تلویزیون، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی طی پیامی این مصیبت جبران‌ناپذیر را به اهالی سینما تسلیت گفت.

    در پیام خزاعی آمده است: خبر درگذشت هنرمند شریف مرحوم شادروان دکتر امیرحسن ندایی مدرس دانشگاه، آهنگساز، پژوهشگر، مستندساز و مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون که سال‌های گران‌سنگ عمرش را در خدمت به اهالی فرهنگ و هنر و تربیت و پرورش دانشجویان این سرزمین گذراند برای بنده و جامعه سینمایی کشور حادثه‌ای ناگوار و تلخ بود.

    رییس سازمان سینمایی در این پیام افزود: بی تردید ثمره تلاش آن استاد محبوب که به ادب و متانت در میان علاقه‌مندان و فعالان سینما شهرت داشت جمعی از هنرمندان و دانش پژوهان اخلاق مدار و متعهدی هستند که با تکیه بر آموزه‌های آن فرهیخته فقید در جهت اعتلای فرهنگ ایران اسلامی گام بر می‌دارند.

    خزاعی ادامه داد: این مصیبت جبران ناپذیر را به اهالی محترم سینما، همکاران دانشگاهی و به ویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و از حضرت باریتعالی برایش اجر جزیل و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

    پیام تسلیت دبیر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران

    امیررضا مافی نیز در پیام تسلیت خود نوشت: خبر درگذشت ناگهانی دکتر امیرحسن ندایی، از اساتید برجسته هنر در دانشگاه و همکار ادوار جایزه پژوهش سال سینمای ایران که از راست‌قامتان هنر اندیشه‌ورز بود، بهت‌آور و غم‌انگیز است. ایشان یکی از سرمایه‌های کم‌نظیر در محیط علمی و رونق پژوهش هنری بود، موسیقی‌شناسی خردمند، کارگردانی خلاق و منتقدی منصف با ارایه طریق مداوم که حضور موثر و بی وقفه‌اش در مسیر رشد و تعالی دانشجویان و دانش‌پژوهان عرصه هنر و فرهنگ فراموش نشدنی است.

    وی افزود: اینجانب به نمایندگی از شورای سیاستگذاری و دبیرخانه پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، این ضایعه تلخ را به خانواده، همکاران، دوستان و خیل کثیر شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان آرامش و رحمت واسعه مسئلت دارم.

    امیرحسن ندایی استاد دانشگاه تربیت مدرس و فیلمساز روز جمعه بر اثر سکته قلبی درگذشت.

    ندایی اسفند سال گذشته به دلیل فشار خون بالا و گرفتن رگ های قلب چند روزی در بیمارستان بستری شد.

    وی به عنوان کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، تدوینگر، پژوهشگر، مجری و آهنگساز فعالیت داشته و از جمله کارهای این هنرمند می توان به مستند «آیه‌های زمینی»، مستند «ایران به روایت تصویر»، «حقیقت و باد» و … اشاره کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.