×
آخرین اخبار

دوچرخه چرخ مثلثی هم آمد/ چالشی برای فیزیک یا خلاقیت ذهنی جدید مخترع دوچرخه مربعی

  • کد نوشته: 136481
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۲
  • 86 بازدید
  • سرگئی گوردیف، مهندس و تولیدکننده محتوا، پس از موفقیت طرح های پیشین خود مانند دوچرخه ای با چرخ های مربعی، در پروژه خلاقانه جدیدش یک دوچرخه با چرخ های مثلثی معرفی کرده است.

    دوچرخه چرخ مثلثی هم آمد/ چالشی برای فیزیک یا خلاقیت ذهنی جدید مخترع دوچرخه مربعی

    به رغم شکل نامتعارف چرخ ها، این  دوچرخه  عملکردی روان دارد و نسبت به پروژه دوچرخه چرخ مربعی، کارآمدتر به نظر می رسد. برخلاف دوچرخه چرخ مربعی، چرخ های  دوچرخه چرخ مثلثی  همانند یک دوچرخه معمولی می چرخند و دوچرخه‌سوار با پدال زدن آنها را به گردش درآورده و تعادل روی چرخ ها نیز به خوبی حفظ می شود.

    در ویدئویی که گوردیف در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرده است، روند ساخت  دوچرخه چرخ مثلثی  با طراحی که توسط خودش صورت گرفته است، نمایش داده می شود.

    اگرچه این طرح مفهومی در ابتدا ممکن است کاربردی به نظر نرسد و انتظار تجربه سواری راحت با آن را نداشته باشید، اما به گفته گوردیف سواری با دوچرخه چرخ مثلثی راحت است.

    سامانه تعلیق این  دوچرخه  برای راحتی حداکثری دوچرخه سوار طراحی شده و با هر شکلی از چرخ امکان سواری نرم همانند دوچرخه های معمولی را فراهم می کند.

    دوچرخه ای با چرخ های مثلثی

    سرگئی گوردیف فردی مبتکر است که بر خلق اختراعات عجیب و غریب و در عین حال کاربردی متمرکز است که در درجه نخست دوچرخه ها را شامل می شوند. از طریق ترکیبی هوشمندانه از انحناهای ظریف در هر سمت چرخ های مثلثی و استفاده از بازوهای مفصل‌دار با محدودکننده های داخلی، گوردیف دوچرخه ای را شکل داده است که امکان سواری با حداقل حرکت عمودی برای  دوچرخه‌سوار  را فراهم می کند.

    سرگئی گوردیف مجموعه ای از بازوها و غلتک ها را برای هر چرخ مهندسی کرده است که بخش های مرکزی آنها را قادر می سازد به صورت خطی حرکت کنند. این طرح موجب شکل‌گیری خطوطی موازی بین غلتک ها و سطح زمین می شود. چرخ های مثلثی با موفقیت بر محدودیت های شکل خود غلبه کرده و با کمک این طراحی قادر به چرخش شبیه به یک چرخ معمولی هستند.

    افزون بر این، دوچرخه چرخ مثلثی برای عبور از زمین های ناهموار نیز مناسب به نظر می رسد و پتانسیل خود برای مانورپذیری را نشان داده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *