×
آخرین اخبار

دومین بسته حمایت از بورس روی میز معاون رئیس‌جمهور

  • کد نوشته: 102305
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۵
  • 139 بازدید
  • به گفته منابع آگاه اخیرا طرحی با عنوان بسته حمایت از بورس در اختیار معاونت اقتصادی رئیس‌جمهوری قرار گرفته است.

    دومین بسته حمایت از بورس روی میز معاون رئیس‌جمهور

    به گزارش دیدگاه نیوز، منابع آگاه از تهیه بسته‌ای تحت عنوان حمایت از بورس خبر می‌دهند که ظاهرا در اختیار معاون اقتصادی رئیس جمهوری قرار گرفته است.

    ۲۵ ماه است که بورس روی مدار نزول قرار گرفته است. در این مدت مدیران و مسولان دولتی سعی کردند که با بسته‌های دولتی جلوی ریزش بورس را بگیرند اما هیچ یک کاربردی نبود و باعث شد سرمایه‌گذاران بورسی زیان بیشتری ببینند.

    حالا منابع آگاه از ارائه بسته جدیدی به معاونت اقتصادی رئیس‌جمهوری جهت حمایت از بورس خبر می‌دهند. پیگیری‌های دیدگاه نیوز حاکی از در جریان بودن برخی تلاش‌ها در سازمان بورس جهت تهیه این بسته در هفته های اخیر است. برخی منابع خبر دادند که در روزهای گذشته سازمان بورس این بسته حمایتی در اختیار معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی قرار گرفته است.

    جزییات دقیقی از این بسته در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته اما به نظر می‌رسد مسئله مالیات بر صادرات محصولات فلزی و برخی از فرآورده‌‌های نفتی از جمله محورهای اصلی این بسته است.

    سرنوشت اولین بسته حمایت از بورس

    آذرماه پارسال بود که احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد یک بسته حمایتی ۱۰ بندی برای حمایت از بازار سرمایه رونمایی کرد. بسته ۱۰ بندی وزیر اقتصاد در همان زمان هم با واکنش بسیار تند اقتصاددانان مواجه شد. در نهایت نیز نتوانست زمینه را برای رشد بازار سرمایه فراهم کند و بسیاری از سهامداران اعتقاد دارند برخی مفاد این بسته به طور کلی اجرایی نشد.

    حال مشخص نیست که جزییات دقیق این بسته چیست. اما با توجه به سرنوشتی که اولین بسته حمایت از بورس دچارش شد انتظار معجزه‌ای از بسته دوم نمی‌رود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.