×
آخرین اخبار

دعوت از جوان مسجدسلیمانی به همایش «بیانیه گام دوم؛ فکرورزی و آزاداندیشی»

  • کد نوشته: 117489
  • ۱۴۰۱-۱۱-۲۴
  • 312 بازدید
  • همایش «بیانیه گام دوم؛ فکرورزی و آزاداندیشی»، با حضور حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قاسم‌پور نماینده مجلس شورای اسلامی، فیاضی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام لطیفی رئیس سازمان پژوهش و خانم دکتر رایگانی دبیر اندیشکده امید، ‌اعتماد و تعهد و تعداد زیادی از صاحب نظران و نخبگان از سراسر کشور در سالن همایش‌های بین الملی تهران در تاریخ ۲۳ بهمن برگزار گردید.

    دعوت از جوان مسجدسلیمانی به همایش «بیانیه گام دوم؛ فکرورزی و آزاداندیشی»
    به گزارش دیدگاه نیوز، در این همایش از مهران زمانپور جوان انقلابی مسجدسلیمانی نیز به عنوان سخنران دعوت به عمل آمد. فکرورزی و آزاداندیشی از مهم‌ترین بسترهای تعمیق و بسط اندیشه انقلاب اسلامی است که در دو دهه گذشته همواره مورد تأکید و توصیه رهبر حکیم انقلاب بوده است. اکنون در بیستمین سال صدور نامه معظم‌له در این باب به‌منظور تبیین نقش فکرورزی و آزاداندیشی در چهلواره دوم انقلاب برای ارتقای نظام حکمرانی کشور و بررسی و تحلیل نسبت این دو مقوله با مفاد بیانیه گام دوم و نیز ارائه ایده‌های خلاق و کارآمد و با استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور و شناسایی و طرح این ایده‌ها، همایش ملی «بیانیه گام دوم؛ فکرورزی و آزاداندیشی» در ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ – چهارمین سالروز انتشار بیانیه – برگزار شد.

    از اهداف این همایش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    ۱. بازخوانی اصول فکرورزی و آزاداندیشی در منظومه فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب
    ۲. بازخوانی چارچوب نظری و راهبردی بیانیه، به‌مثابه الگوی مؤثر فکرورزی و آزاداندیشی در عرصه مسائل جامعه
    ۳. بازخوانی رویکرد فکرورزی و آزاداندیشی به‌عنوان بستر اصلی حکمرانی تراز انقلاب اسلامی
    ۴. تقویت و ترویج فضای فکرورزی و آزاداندیشی در راستای تحقق مقاصد بیانیه گام دوم 

    شایان‌ذکر است اندیشگاه متناظر با توصیه‌های هشت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب، دارای هشت اندیشکده «امید، اعتماد و تعهد»، «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «روابط خارجی و جبهه مقاومت» و «سبک زندگی» است که در روز همایش هر اندیشکده میزگرد هم‌اندیشی تخصصی مرتبط با موضوع خود را برگزار کرد.

    به نویسندگان مقالات تأییدشده این همایش گواهی شرکت در همایش اعطا شد و از مقالات برتر تقدیر به عمل آمد و مقالات برگزیده در مجموعه مقالات همایش چاپ خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *