×
آخرین اخبار

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی خبر داد:
در صورت تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، سد گرمی چای تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسد

  • کد نوشته: 59097
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۶
  • 409 بازدید
  • مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز استان ، اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از سد گرمی چای را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان نمود که این طرح یک سال پس از تخصیص و جذب اعتبار، قابل بهره برداری خواهد بود.
    در صورت تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، سد گرمی چای تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده با اعلام این که از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سال ۹۹ برای سد گرمی چای، تنها ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافت، مشکل اعتبار را دلیل اصلی تاخیر این پروژه یاد کرد و افزود: برای حل این مشکل با پیگیری های لازم مجوز ماده ۵۶ را از سازمان برنامه و بودجه برای تضمین سرمایه گذاری در این طرح توسط دولت دریافت و اسفند ماه سال گذشته آگهی فراخوان جذب سرمایه گذار را منتشر کرده ایم.

    وی درخصوص کلیات طرح گفت: طرح آبرسانی به میانه از گرمی چای شامل چهار پروژه است که عبارتند از خود سد گرمی چای، خط انتقال از سد تا تصفیه خانه، تصفیه خانه و خط انتقال از تصفیه خانه تا شهرستان میانه.
    مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی درخصوص خط انتقال از تصفیه خانه تا میانه اعلام کرد: این خط به طول ۴۳ کیلومتر است که ۳۸ کیلومتر آن به اتمام رسیده و با ۸۵ الی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی،تنها ۵ کیلومتر برای اتصال لوله به منبع آب شرب میانه باقی مانده که در طول سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید و اعتبار این بخش از طرح به صورت BOTتامین شده و مشکل اعتباری ندارد.
    وی افزود: پروژه بعدی خود تصفیه خانه است که با پیشرفت حدود ۸۵ درصد در حال اجراست و امیدواریم در ۶ ماه آینده به اتمام برسد.
    غفارزاده درخصوص خط اصلی بین تصفیه خانه تا سد گرمی چای نیز که حدود ۶ونیم کیلومتر است اطلاع داد: در این بخش نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی،امیدواریم در طول سال جاری شاهد اتمام این قسمت از پروژه باشیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *