×
آخرین اخبار

در سومین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران چه گذشت؟ ‏

  • کد نوشته: 101241
  • ۱۴۰۱-۰۷-۳۰
  • 155 بازدید
  • تهران- خبر روز- سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در روز چهارم برگزاری‌اش با حضور مخاطبان و فیلمسازان و مدیران در سالن‌های مملو از مخاطب ادامه دارد.

    در سومین روز از جشنواره فیلم کوتاه تهران چه گذشت؟ ‏

    به گزارش دیدگاه نیوز، در سومین روز از این رویداد و در حالی که جشنواره آخر هفته را تجربه می‌کرد، صف‌های طولانی را برای تماشای فیلم‌ها به خود می‌دید. تا به اینجای کار هم ازینجا باز شود، مریضخانه مرکزی، نحسی، نگران من نباش و نوشابه مشکی تا پایان روز دوم فیلم‌های منتخب آرای مردمی شده است.

    برگزاری نشست‌های تخصصی همچنان از مسایلی است که با اقبال مخاطبان مواجه می‌شود. نشست محمدرضا مصباح و مجید انصاری در ساعت ابتدایی روز توانست توجه فیلمسازان و مخاطبان را به خود جلب کند. در ادامه نشست تخصصی احمدرضا درویش با موضوع کارگردانی برگزار شد؛ کارگردانی که در این سال‌ها به واسطه ساخت «رستاخیز» همواره در صدر اخبار بوده، همین هم شد که روز گذشته ۲۹ مهرماه باز هم با نام بردن از رستاخیز گره درد دل او باز شد تا اکران نشدن این فیلم را پدیده‌ای عجیب بخواند. او در بخش‌هایی از صحبت‌هایش عنوان کرد: «تا وقتی وضع این فیلم مشخص نشود درباره آن صحبت نمی‌کنم. گرچه قول‌هایی درباره این فیلم دادند اما این فیلم همچنان وضعیت نامشخصی دارد. فیلم در پلتفرم‌های خارجی در حال عرضه بین‌المللی است. مجوز بین‌المللی هم صادر شده اما سوال این است که چطور این مجوز صادر شده و تماشاگران خارجی می‌توانند فیلم را ببینند اما ایرانی‌ها روی پرده نه؟ طبق عهدی که با عوامل، خدای خودم و صاحب رستاخیز بستم، این فیلم را برای پرده سینما ساخته‌ام و تمام امکانات فیلم برای نمایش در سالن استاندارد جمعی است که این آرزوی من محقق نشده است. اما آرزوی اصلی من محقق شد، یعنی اینکه فیلم ساخته شد. صبر من زیاد است و می‌دانم بالاخره اکران می‌شود. وقتی دیگر اسمی از ما نیست یا حتی صد سال دیگر، بالاخره فیلم یک فیلمساز دیده می‌شود. بالاخره فیلم از کشو درمی‌آید و دیده می‌شود ترجیح می‌دهم انتقال تجربه کنم اما درباره رستاخیز صحبت نکنم.»

    جشنواره فیلم کوتاه تهران در سومین روز برگزاری‌اش همچنان شاهد حضور چهره‌ها و مسوولان سینمایی بود؛ سیدمهدی جوادی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، روح الله سهرابی مدیر کل اداره نظارت بر عرضه و نمایش فیلم‌های سینمایی، اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نادر فلاح، امیرعباس ربیعی، فرود عوض پور، مهدی ایل‌بیگی، محمد حمزه‌ای، و برخی از فیلمسازان و هنرمندان سینمای کوتاه و بلند از جمله کسانی بودند که در جریان برگزاری این جشنواره قرار گرفتند و به پردیس جشنواره آمدند.

    نمایشگاه عکس ایران من که به عنوان بخش جنبی این روزها در کنار جشنواره در حال برگزاری است حالا شکل رقابتی به خود گرفته و قرار است از میان عکس‌هایی که به این نمایشگاه ارسال شده ۳ عکس برگزیده شود.

    روز گذشته سرانجام هیات داوران بخش فیلم‌های داستانی هم معرفی شدند و حالا قرار است محمدرضا سکوت، روح‌الله سهرابی، رسول صدرعاملی، هادی مقدم‌دوست و حسین نمازی مسئولیت داوری آثار بخش داستانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را قضاوت کنند.

    سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان در حال برگزاری است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.