×
آخرین اخبار

مدیرعامل جمیعت هلال احمر لرستان:
در سال ۹۹ اقدامات قابل توجهی برای مقابله با حوادث احتمالی انجام داده ایم

  • کد نوشته: 26810
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۴
  • 424 بازدید
  • مدیرعامل جمیعت هلال احمر لرستان گفت: با توجه به سیل سال 98 و تجربیات آن، در سال 99 اقدامات و پیش بینی های قابل توجهی برای مقابله با حوادث احتمالی انجام دادیم.
    در سال ۹۹ اقدامات قابل توجهی برای مقابله با حوادث احتمالی انجام داده ایم

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، مهندس صارم رضایی به عملکرد جمعیت هلال احمر از ابتدای سال ۹۹ اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدای سال ۹٩ با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده مبنی بر وقوع سیل آمادگی کامل داشتیم و با بهره‌گیری از تجربه‌ها و آموخته‌های سیل سال گذشته نقاط ضعف را برطرف کرده و یک نقشه جامع از استان را طراحی کردیم، بدین شکل که تمام نقاط حادثه‌خیز و نقاط امن را شناسایی و اسکان اضطراری در مکان‌های امن دایر کردیم.

    وی افزود:با توجه به اخطارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران با استفاده از بلندگوهای ماشین آلات جمعیت هلال احمر، از طریق صدا و سیما و ظرفیت فضای مجازی، آگاهی لازم به مردم داده شد و خانواده هایی را که در حاشیه رودخانه ها مستقر بودند را جابجا کردیم.

    مدیرعامل جمیعت هلال احمر لرستان تصریح کرد: برای اولین بار تفکیک جنسیتی (زن، مرد و بچه) را در یک خانه آمارگیری کرده و بر اساس نیاز از اقلام ذخیره شده در انبارها به آنها داده شد و با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده شرح وظایف و مسئولیت‌ها مشخص و تمام ناهماهنگی‌ها و خلأهایی که در سیل سال ۹۸ وجود داشت در جریان سیل سال ۹۹ تکرار نشد.

    رضایی ادامه داد: برای اولین بار اقدامات اضطراری را اجرایی کردیم که در این راستا از قبل ذخیره سازی اقلام ضروری در در انبارها انجام شده بود تا مشکلی از لحاظ مواد غذایی، اقلام امدادی و اقلام مورد نیاز در جریان بحران نداشته باشیم، همزمان با وقوع سیل درگیر ویروس کرونا شدیم.

    وی خاطر نشان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در لرستان،جمعیت هلال احمر در راستای وظایف خود اقدام به همکاری با ستاد مدیریت ویروس کرونا کرد، بعلاوه بر این چندین مورد زلزله در استان به وقوع پیوست که از جمله آن زلزله ۵.١ ریشتری در مرکز فیروزآباد بود که بلافاصله تعداد ۶ تیم عملیاتی سریعاً به منطقه اعزام شده و مستقر گردید و طی هماهنگی با بخشداری‌ها اقلام مورد نیاز را فراهم کردیم و تیم‌های پایش و ارزیابی جمعیت هلال احمر نیز در ٧ شهرستان حضور پیدا کرده و کار امدادرسانی را انجام دادند، همچنین حدود ۱۷۰ بسته مواد غذایی بین افرادی که از ترس و اضطراب زلزله بیرون از منزل بودند توزیع شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *