×
آخرین اخبار

خوزستان ظرفیت افزایش صادرات به کشورهای روسیه و قزاقستان را دارد

  • کد نوشته: 101555
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۲
  • 138 بازدید
  • اهواز- خبر روز- معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه استان خوزستان ظرفیت افزایش صادرات به کشورهای روسیه و قزاقستان را دارد گفت:وزارت امور خارجه آمادگی لازم برای هماهنگی صادرات خوزستان به ۲ کشور روسیه و قزاقستان را دارد.

    خوزستان ظرفیت افزایش صادرات به کشورهای روسیه و قزاقستان را دارد

    به گزارش روز دوشنبه دیدگاه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان  مهدی صفری در نشست با استاندار خوزستان با اشاره به توسعه تجارت میان استان خوزستان و کشورهای مختلف اظهار داشت: خوزستان از پتانسیل بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای همسایه شمال ایران برخوردار است لذا ضرورت دارد استاندار خوزستان به همراه هیات‌های تجاری و بازرگانی سفرهایی به روسیه و قزاقستان داشته باشند.

    وی با بیان اینکه می توان میزان تبادلات تجاری ایران با روسیه را تا پنج میلیارد دلار و با قزاقستان تا سه میلیارد دلار در سال افزایش داد گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در خوزستان به ویژه در حوزه کشاورزی، نفت، گاز و خدمات فنی و مهندسی وجود دارد افزایش صادرات از این استان به کشورهای مذکور قابل تحقق است.

    صفری ادامه داد: استان خوزستان از ظرفیت‌هایی بسیار خوبی به ویژه در زمینه صادرات محصولات کشاورزی ، صنعت و خدمات فنی و مهندسی برخوردار است که می‌تواند میان این استان و کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ایران در زمینه تجارت مورد استفاده قرار گیرد.

    وی با اشاره به صادرات برخی محصولات خوزستان به کشور روسیه بیان کرد: باید از ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و فنی خوزستان در زمینه گسترش تجارت و ایجاد ارتباط بیشتر با کشورهایی مانند روسیه و قزاقستان به بهترین شکل استفاده شود.

    استاندار خوزستان نیز در این نشست با اشاره به شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی گفت: توسعه بیش از پیش ارتباطات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مانند کویت، قطر و عمان از دیگر اولویت‌های مهم ما در زمینه گسترش صادرات است و در این زمینه نیز آمادگی داریم.

    صادق خلیلیان با تاکید بر اهمیت تکمیل خط آهن “بصره ـ شلمچه” به عنوان یک کریدور مهم ارتباطی میان ۲ کشور ایران و عراق گفت: این خط آهن علاوه بر تعامل منطقه‌ای، گردشگری و تسهیل انتقال و جابجایی کالا می‌تواند دسترسی به بازارهای سوریه را فراهم کند.

    خلیلیان در ادامه اشتراک زبانی و فرهنگی میان استان خوزستان و عراق را از پتانسیل‌های مهم در زمینه توسعه گردشگری سلامت، گردشگری آموزشی و دانشجویی برشمرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.