×
آخرین اخبار

خط گازرسانی اهر- ورزقان وارد مدار شد

  • کد نوشته: 71605
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۶
  • 394 بازدید
  • مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور گفت: بهره برداری مجدد از خط گازرسانی اهر- ورزقان که برای افزایش ضریب پایداری خط انتقال و رفع خطرات احتمالی ان برای واحدهای مسکونی روستایی در دست اصلاح بود، آغاز شد.
    خط گازرسانی اهر- ورزقان وارد مدار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، فیروز خدائی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف ایمن سازی و کاهش خطرات احتمالی ناشی از توسعه شهرها و روستاها و افزایش ضریب پایداری انتقال گاز، تغییر مسیر بخشی از خط لوله ۸ اینچ اهر- ورزقان در محدوده روستای «گونجیک» به طول یک هزار و ۶۰۰ متر با مدیریت و کنترل فشار و تخلیه گاز به اتمسفر با موفقیت، انجام و مشکلات حریم و توسعه روستا که حدود ۱۱۷ واحد مسکونی در داخل حریم ۵۰ متری خط لوله واقع شده بودند، رفع شد.

    وی افزود: همچنین در ادامه عملیات فوق، پرسنل تلاشگر و متعهد این شرکت، موفق شدند تعمیر و لو انشعاب «برمیس» را که نیاز به قطعی گاز داشت، در کمترین زمان، همزمان با عملیات فوق برطرف کرده، و پس از حصول اطمینان از ضریب ایمنی، مجدد در مدار سرویس قرار گرفت.

    مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز اظهار کرد: این عملیات در جهت پایداری انتقال گاز به شهرهای حومه، نیروگاه و شهرک صنعتی انجام شده و سعی بر آن داشتیم با حذف عوامل ناایمن و کاهش ریسک، ضریب پایداری و اطمینان انتقال گاز در فصول سرد سال افزایش یافته و تقویت شود.

    خدایی یادآور شد: با توجه به تعهدات شرکت ملی گاز ایران در تامین مصارف گاز خانگی، صنایع تجاری و نیروگاه ها، ضرورت دارد همکاران این منطقه همواره با انجام بازرسی های دوره ای و به کار گیری فن آوری های نوین در تامین سلامت شبکه انتقال گاز کشور و حفظ ایمنی کوشا باشند.

    خط انتقال هشت اینچ ورزقان – اهر منشعب از خط صادراتی ارمنستان به طول ۳۵ کیلومتر در مرداد ماه دو سال قبل وارد مدار شد؛ این خط یکی از زیرساخت های توسعه صنعتی شهرستان های اهر و ورزقان با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت می باشد که به دلیل ایجاد پایداری گازرسانی در این منطقه به عنوان پدافند غیرعامل نیز محسوب می شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *