×
آخرین اخبار

خطیب جمعه دزفول: زبان ما قاصر از بیان محبت مردم عراق است

  • کد نوشته: 95439
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۵
  • 230 بازدید
  • دزفول – خبر روز – امام جمعه دزفول وحدت و همدلی مردم ایران و عراق را از معجزات امام حسین (ع) دانست و گفت: زبان ما قاصر از بیان محبت مردم عراق در پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

    خطیب جمعه دزفول: زبان ما قاصر از بیان محبت مردم عراق است

    به گزارش دیدگاه نیوز حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر اربعین حسینی را از برکات عظیم الهی دانست و گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند خداوند برای هر قدم زائران پیاده امام حسین (ع) یک حسنه می‌فرستد، یک گناه را از او پاک و یک درجه به مرتبه او اضافه می‌کند.

    وی با اشاره به ثواب زیارت امام حسین (ع) در اربعین افزود: مراسم جهانی اربعین امام حسین (ع) برای ما عظمت دارد و مردم عراق با اخلاص و جهاد فی سبیل الله از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

    حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: در آن زمان که صدام حسین ملعون جنگ را علیه ایران آغاز کرد هیچ کس تصور نمی‌کرد راه بسته کربلا باز شود ولی امروز میلیون‌ها زائر با عزت به عراق و عتبات عالیات می‌روند.

    دشمن به شدت از پیاده روی اربعین عصبانی است

    امام جمعه دزفول با بیان اینکه دشمن به شدت از پدیده اربعین حسینی عصبانی است، اظهارداشت: دشمن خیلی نقشه کشید تا شاید بتواند اربعین امسال را تحت شعاع قرار دهد ولی ناکام ماند.

    وی با بیان اینکه مردم ایران و عراق باید نسبت به توطئه‌های دشمن هشیار باشند، با خواندن پیامی به زبان عراقی در قدردانی از مردم عراق بابت پذیرایی از زائران اربعین حسینی افزود: تلاش دست اندرکاران مواکب دزفول در سطح شهرستان، مرز چذابه و همچنین کربلا ستودنی است.

    حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به برپایی موکب دزفول در نزدیک حرم امام حسین (ع) بیان کرد: دزفول توفیقات زیادی در دستگاه امام حسین (ع) پیدا کرده است برای مثال در جریان بازسازی عتبات و حرم امام حسین (ع) از ماسه دزفول استفاده می‌شود.

    وی ماسه دزفول را یکی از بادوام ترین ماسه‌های کشور دانست و افزود: طی هماهنگی صورت گرفته، تمام کمک‌های مردمی دزفول به عتبات عالیات در راستای تامین ماسه و ارسال آن به عتبات عالیات هزینه می‌شوند.

    نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود 

    امام جمعه دزفول با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مقاومت مردم به ویژه روحانیون اشاره کرد و گفت: نماز جمعه‌ها با وجود آماج حملات دشمن تعطیل نشدند.

    وی یاد و خاطره آیت الله قاضی امام جمعه فقید دزفول را گرامی داشت و افزود: آیت الله قاضی حتی نگذاشت یک هفته نماز جمعه دزفول تعطیل شود و در اوج بمباران و موشک باران دشمن نماز جمعه را برپا می‌کرد و به رزمندگان روحیه می‌داد.

    حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: حضور ائمه جمعه در جبهه و پشت جبهه، اعزام فرزندان به جبهه و شهید دادن در این راه مقدس از افتخارات و کارنامه‌های درخشان روحانیون در دفاع از انقلاب اسلامی است که باید در راستای جهاد تبیین برای نسل‌های بعدی در تاریخ ثبت شوند.

    وی افزود: دشمن سعی در تحریف تاریخ دارد و اینگونه القا می‌کند که روحانیت در عرصه‌ها حاضر نبوده است در حالیکه روحانیون در جبهه حضور داشته و فرزندان خود را به جبهه اعزام کرده و شهید داده اند.

    عضویت ایران در پیمان شانگهای باعث شکوفایی اقتصادی کشور می‌شود

    امام جمعه دزفول سفر رئیس جمهور به ازبکستان را گامی بلند در راستای تثبیت عضویت ایران در پیمان شانگهای دانست و گفت: این موضوع باعث شکوفایی اقتصادی ایران و ارتقای جایگاه کشور در منطقه می‌شود.

    وی با بیان اینکه این اقدام بزرگ دولت سیزدهم ثمرات زیادی برای کشور خواهد داشت، افزود: اروپایی‌ها همچنان در مشکلات خود سردرگم هستند و نمی‌دانند چه کار باید انجام دهند؛ از یک سو به مذاکره با ایران اصرار دارند و از سوی دیگر با صدور بیانیه، ایران را تهدید می‌کنند.

    حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: اروپایی‌ها با توجه به جنگ اوکراین و روسیه و در پیش بودن زمستان، سرمای سخت و مشکل آفرینی خواهند داشت حتی قرار است چراغ‌های برج ایفل فرانسه نیز برای صرفه جویی در مصرف انرژی، خاموش شوند.

    وی افزود: اروپایی‌ها نباید فرصت را از دست دهند چراکه درصورت امضا نشدن برجام به مشکل بر می‌خورند؛ ما به تحریم‌ها عادت کرده‌ایم و مردم و مسوولان ما در برابر آنها مقاوم هستند. 

    امام جمعه دزفول بیان کرد: اروپایی‌ها هرچه توافق نامه را عقب بیاندازند خود ضرر می‌کنند لذا باید عاقلانه رفتار و بدون تاثیر پذیری از صهیونیست‌ها این قضیه را تمام کنند چراکه آنها فقط به فکر منافع خود هستند.

    انصاف را در تحلیل‌های خود در قبال دولت رعایت کنیم

    حجت الاسلام قاضی دزفولی درخصوص مشکلات پیش آمده درمورد گشت ارشاد گفت: باید از مظلوم دفاع و با فرد خاطی برخورد شود اما چقدر خوب است کسانی که این چنین روضه می‌خوانند یکبار از نیروی انتظامی برای مبارزه با اراذل و اوباش و برقراری امنیت نیز دفاع کنند.

    وی افزود: نیروی انتظامی وظایف بسیار گسترده ای دارد و ممکن است اشتباه هم بکند که باید در چارچوب مقررات و ضوابط با آن برخورد شود اما اگر بخواهیم به خاطر یک اتفاق، ناکارآمدی دولت و نظام را به رخ بکشیم، درست نیست.

    امام جمعه دزفول بیان کرد: اگر تلاش و مجاهدت نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان نبود اکنون زنان و دختران ما اسیر داعش بودند لذا باید در تحلیل‌های خود انصاف را رعایت کنیم تا موجبات خوشحالی دشمن فراهم نشود.

    حجت الاسلام قاضی دزفولی با تبریک کسب مدال های رنگارنگ کشتی گیران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: حسن یزدانی رکورد ۶۰ ساله کشتی ایران را شکست و پرافتخارترین کشتی گیر ایران شد.

    وی افزود: یزدانی با صعود به فینال امروز به مصاف حریف آمریکایی خود می رود که امیدواریم این حریف را نیز شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.

    حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: هشتمین مدال جهانی و المپیک این ورزشکار با صعود به فینال قطعی شد که تا پیش از این جهان پهلوان تختی بوده که توانسته هفت مدال جهانی و المپیک را کسب کند.

    لزوم برخورد با مدیران ضعیف و ناتوان دزفول

    امام جمعه دزفول  با دادن تذکر به برخی ادارات و دستگاه‌های دولتی این شهرستان به دلیل نحوه برخورد با مردم گفت: فرماندار دزفول به عنوان مقام عالی دولت در شهرستان باید مدیران اداراتی که در خدمات رسانی به مردم پیشتاز هستند را تشویق و با مسوولان ضعیف و بی‌اراده که فقط به میز کار خود چسبیده‌اند، برخورد کند.

    وی با بیان اینکه باید بین مدیر تلاشگر، جهادی و انقلابی با مدیر ضعیف و ناتوان تفاوت وجود داشته باشد، افزود: مدیران دولتی باید تمام امکانات و اختیارات خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گیرند.

    حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین اظهارداشت: قرار بود وزیر جهاد کشاورزی به دزفول سفر و مسائل و مشکلات این شهرستان را بررسی کند ولی اقدامی در این زمینه صورت نگرفت که از فرماندار و نماینده درخواست می شود این وعده محقق نشده را پیگیری کنند.

    وی در پایان خطبه‌ها نمازگزاران را به مطالعه کتاب مهاجر سرزمین آفتاب درباره مادر یک شهید ژاپنی توصیه کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *