×
آخرین اخبار

خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه الکترونیکی صاحبان مشاغل

  • کد نوشته: 137369
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۷
  • 44 بازدید
  • مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: براساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، موعد ارائه اظهارنامه الکترونیکی صاحبان مشاغل حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری است.

    خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه الکترونیکی صاحبان مشاغل

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ اسماعیل احمدی اظهار کرد: تمام صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر تا ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم که ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، مشمول مقررات این دستورالعمل می‌شوند و در فرصت باقی مانده باید به سامانه این درگاه به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کنند. در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور مالیات این مودیان را با تعدیل و تخفیف منظور و محاسبه می نماید.

    وی ادامه داد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از کلیه معافیتهای مالیاتی و موجب تهیه اظهارنامه برآوردی می شود.

    احمدی تصریح کرد: صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع دستورالعمل تبصره ۱۰۰ را به صورت یک جا تا پایان خرداد ندارند مالیات مقطوع حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود.

    وی عنوان کرد : صاحبان مشاغل باید میزان فروش واقعی خود را در نظر گرفته و چنانچه میزان فروش واقعی کالا و ارایه خدمات آنها بیشتر از حد نصاب اعلام شده بود، با وجود بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰ باید نسبت به ارایه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه و ارایه دفاتر و اسناد و مدارک در زمان رسیدگی اقدام کنند.

    مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به اهمیت موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی، در خاتمه افزود: صاحبان مشاغلی که در اجرای جزء(۲) بند (ز) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مکلف به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی هستند و با توجه به اطلاعات دریافتی نسبت به ثبت نام و نصب آن اقدام نکرده و همچنین مواردی که بر اساس اطلاعات واصله از سامانه سوت زنی نسبت به استفاده از پایانه‌های فروشگاهی اقدام نکرده‌ و گزارش مورد تایید امور مالیاتی قرار گرفته باشد، نمی‌توانند از شرایط تبصره ماده ۱۰۰ بهرمند شوند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *