×
آخرین اخبار

خبرنگار عمانی: رسانه ها باید فرهنگ صلح را ترویج کنند

  • کد نوشته: 102035
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۴
  • 132 بازدید
  • تهران- خبر روز- «سیف علی الیعربی» سردبیر خبرگزاری عمان با تاکید بر ضرورت گسترش و ترویج فرهنگ صلح و گذشت از سوی رسانه ها گفت: ما باید دیدگاه ها و تفکرات دیگران را بشنویم و آنها را نیز به پذیرش فرهنگ خود تشویق کنیم.

    خبرنگار عمانی: رسانه ها باید فرهنگ صلح را ترویج کنند

    الیعربی در گفت و گوی اختصاصی با دیدگاه نیوز در حاشیه هجدهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوانا) در تهران، گفت وگو، نشستن بر سر میز مذاکره و بحث در مورد موضوعات مورد اختلاف را اثر گذارترین راه برای حل اختلاف ها دانست.

    وی گفت: بدون شک رسانه ها نقش تعیین کننده ای در تشدید یا کاهش بحران ها دارند. رسانه ها در هر صورت باید به حریم خصوصی هر کشور احترام بگذارند و انتشار اخبار باید به دور از هرگونه غرض ورزی های سیاسی یا منافع شخصی باشد.

    این شخصیت رسانه ای عمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه همکاری کشورهای منطقه برای جلوگیری از مداخلات خارجی که موجب افزایش رنج مردم منطقه می شود، گفت: ما براساس اصول سیاست خارجی خود برعدم مداخله در امور داخلی کشورها تاکید می کنیم و بنابر این ملزم به عملی کردن این اصل هستیم.

    تلاش های دیدگاه نیوز زمینه ساز همکاری بیشتر اعضای اوآنا 

    الیعربی در خصوص انتظارات از خبرگزاری جمهوری اسلامی (دیدگاه نیوز) به عنوان رئیس سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) هم گفت: قطعا دیدگاه نیوز در چارچوب اهداف اوآنا و در راستای خدمت به خبرگزاری های منطقه تلاش خواهد کرد و این انتظار می رود که باعث همکاری بیشتر خبرگزاری های منطقه با هم شود.

    وی افزود: دیدگاه نیوز رسانه ای ریشه دار، حرفه ای و با تجربه ای است و قطعا راهکارهای خوبی برای مقابله با جریان تحریف حقایق ارائه خواهد کرد.

    این سردبیر عمانی در ادامه بر ضرورت تبادل تجربیات بین خبرگزاری های عضو اوآنا و هماهنگی مستمر بین آنها، تاکید کرد.

    ضرورت بروزرسانی تفاهم نامه همکاری بین دیدگاه نیوز و خبرگزاری عمان 

    این شخصیت رسانه ای عمانی در خصوص همکاری های رسانه ای دیدگاه نیوز و خبرگزاری عمان گفت: در حال حاضر به دنبال بروز رسانی تفاهم نامه همکاری بین دو خبرگزاری هستیم. نخستین بار ۲۲ سال پیش دو خبرگزاری یاداشت همکاری امضا کرده اند، طی این سال ها خدمات هر دو سازمان توسعه یافته است و اکنون فرصت‌های خوبی برای همکاری و تبادل اخبار بویژه اخبار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد.

    وی دیدگاه نیوز را اولین منبع اخبار ایران در خبرگزاری عمان دانست و گفت: دیدگاه نیوز بسیار حرفه ای عمل می کند و برای مخاطبان عمانی اخبار فرهنگی و اجتماعی در کنار اخبار سیاسی ایران بسیار جذاب است.

    ضرورت دریافت اطلاعات از منابع رسمی 

    الیعربی درباره راه‌های مقابله با اخبار کذب و جعلی هم گفت، رسانه ها باید اطلاعات و اخبار را از منابع رسمی و معتبر بگیرند و به منابع خبری غیررسمی یا غیرمرتبط استناد نکنند.

    وی شبکه های اجتماعی را غیرقابل استناد دانست و گفت، اخبار درست و نادرست زیادی در این شبکه ها وجود دارد و تشخیص حقیقت با مراجعه صرف به این شبکه ها بسیار دشوار است.

    سفر شمار زیادی از عمانی ها برای درمان 

    وی با اشاره به سفرهایی که در سال های اخیر به جمهوری اسلامی ایران داشته، ایران را کشوری زیبا توصیف و تاکید کرد که ایرانی ها مهمان نواز و اندیشمند هستند و با آغوش باز از خارجی ها استقبال می کنند.

    الیعربی گفت: تعدادی از شهروندان عمانی در چارچوب گردشگری سلامت و همچنین استفاده از طبیعت زیبای ایران به شهرهای مختلف بویژه شهر شیراز و استان های شمالی سفر می کنند، همچنین سرمایه گذاران ایرانی نیز برای انجام فعالیت های اقتصادی از کشور عمان دیدن می کنند.

    هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) که دوم آبان با حضور مدیران، روسای خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای کشورهای عضو در تهران به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (دیدگاه نیوز) آغاز به کار کرده بود، شب گذشته با صدور اعلامیه تهران به کار خود پایان داد.

    این اتحادیه در سال ۱۹۶۱ تأسیس و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن می‌باشند. دیدگاه نیوز در این اجلاسیه به مدت سه سال ریاست این اتحادیه را برعهده خواهد گرفت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.