×
آخرین اخبار

خانه مجتهدی ها در تبریز به موزه تمبر تبدیل شد

  • کد نوشته: 51302
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۵
  • 526 بازدید
  •  مدیرکل پست آذربایجان‌شرقی گفت: خانه تاریخی و قدیمی مجتهدی ها در تبریز به اولین خانه موزه تمبر ایران تبدیل می شود.
    خانه مجتهدی ها در تبریز به موزه تمبر تبدیل شد

    به گزارش دیدگاه نیوز ، به نقل از ایرنا ، محمد پوربزرگ روز پنجشنبه در نشست بررسی این موضوع با میدران میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیگیری و پیشنهاد ایجاد نخستین خانه موزه تمبر ایران در خانه مجتهدی‌های تبریز توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی تبریز و همچنین فعالیت موزه‌های غنی و متنوع در این کهن شهر، به پیشنهاد وزیر و همت مسئولان آذربایجان شرقی نخستین خانه – موزه تمبر ایران در این محل راه اندازی می شود.

    وی با بیان اینکه ایجاد خانه موزه تمبر ایران با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محقق خواهد شد، اظهار داشت: خانه موزه تمبر ایران در خانه تاریخی مجتهدی‌ها که قدمت آن متعلق به دوره قاجار بوده و در بافت جهانی و تاریخی کهن شهر قرار دارد، پس از تهیه و آماده سازی محتوای موزه، ایجاد و راه اندازی می شود.

    پوربزرگ ااضافه کرد: در راستای راه اندازی خانه -موزه تمبر ایران، یکهزار و ۷۰۰ تمبر ملی و بین المللی برای به نمایش درآمدن در این محل آماده شده است و پس از آماده سازی این خانه تاریخی به نمایش عموم علاقمندان در خواهد آمد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این  نشست با اعلام آمادگی برای تسهیل روند راه اندازی خانه- موزه تمبر ایران در تبریز، گفت: خانه‌موزه‌ها مکان‌هایی هویت ساز، روزآمد و پویا در فضای شهری محسوب می شوند که دارای ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی پیرامون موضوعات محوری هر موزه نیز هستند.

    احمد حمزه زاده اظهار داشت: با ایجاد خانه موزه تمبر ایران در تبریز فرصت آشنایی و پژوهشی با مجموعه تمبرها که سفیر فرهنگی جوامع هستند، فراهم خواهد شد.

    وی افزود: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی آماده است به منظور راه اندازی خانه موزه تمبر ایران در مراحل تهیه محتوا، آماده سازی و ساماندهی خانه تاریخی مجتهدی ها با اداره کل پست استان اقدامات لازم را انجام دهد.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *