×
آخرین اخبار

حمله به فرودگاه کابل؛ آمریکا می‌گوید راکت‌های شلیک‌‌شده را رهگیری کرده است

  • کد نوشته: 70762
  • ۱۴۰۰-۰۶-۰۸
  • 450 بازدید
  • یک مقام نظامی آمریکا تأیید کرده است که انفجارهای صبح روز دوشنبه مربوط به شلیک چند راکت به سوی فرودگاه کابل بوده است که توسط سیستم دفاع موشکی رهگیری و منهدم شده‌اند.
    حمله به فرودگاه کابل؛ آمریکا می‌گوید راکت‌های شلیک‌‌شده را رهگیری کرده است

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از روییترز، ارزیابی اولیه حاکی از آن است که هیچ نیروی آمریکایی در این حادثه کشته یا زخمی نشده است.

    شلیک این راکت‌ها به فرودگاه کابل یک روز پس از حمله پهپادی آمریکا به داعش صورت گرفته است که در جریان آن یک خودروی انتحاری با شلیک موشک از سوی یک پهپاد هدف قرار گرفت و منهدم شد. یک مقام نظامی آمریکا گفته است که این خودرو متعلق به گروه داعش خراسان بود و پیش از انجام عملیات منفجر شد.

    روز گذشته رسانه‌ها گزارش دادند که در جریان این حمله چند کودک نیز جان باخته‌اند. بیل اوربان، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای گفته است که دولت آمریکا از گزارش‌های منتشر شده در این باره مطلع است و درباره وارد شدن تلفات به غیرنظامیان تحقیق می‌کند.

    پنج‌شنبه هفته گذشته حمله انتحاری عضوی از گروه «داعش خراسان» منجر به کشته شدن حدود ۱۷۰ نفر، از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی در نزدیکی فرودگاه کابل شده بود.

    از آن زمان، این دومین حمله نیروهای آمریکایی به اعضای داعش است. آمریکا جمعه شب نیز علیه شاخه خراسان داعش، با نام کامل «حکومت اسلامی عراق و شام – ولایت خراسان» حمله هوایی انجام داد و اعلام کرد که دو عضو شناخته‌شدهٔ این گروه کشته شده‌اند.

    تشدید تنش‌ها در اطراف فرودگاه کابل در حالی است که روز ۹ شهریور برابر با ۳۱ آگوست آخرین مهلت نیروهای خارجی برای تخلیه شهروندان خارجی و افغان‌های در معرض خطر از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی است و نیروهای نظامی آمریکایی حاضر در فرودگاه کابل قرار است ظرف دو روز آینده این منطقه را ترک کنند.

    هم اکنون کمتر از چهار هزار نیروی آمریکایی در فرودگاه کابل باقی مانده است. علاوه بر این نیروها، آمریکا همچنین می‌گوید هنوز ۳۰۰ شهروند این کشور در افغانستان هستند و تلاش برای تخلیه آن‌ها ادامه دارد.

    آمریکا و نیروهای متحد آن تاکنون ۱۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر از شهروندان خارجی و افغان‌های در معرض خطر را از کشور خارج کرده‌اند. با این‌حال، گزارش‌ها حاکی است که هنوز ده‌ها هزار نفر که خواهان خروج از کشور هستند، بلاتکلیف مانده‌اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *