×
آخرین اخبار

نماینده ولی فقیه در لرستان:
حضرت فاطمه معصومه(س) اسوه بصیرت ومعرفت است

  • کد نوشته: 29254
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۴
  • 729 بازدید
  • حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) اسوه بصیرت و معرفت است، افزود: بصیرت و معرفت دینی حضرت معصومه(س) موجب شد که امام موسی کاظم(ع) با تعبییر پدرش به فدایش از وی یاد کند.
    حضرت فاطمه معصومه(س) اسوه بصیرت ومعرفت است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، به نقل از شبستان، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) تربیت شده مکتب پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم(ع) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) بوده است.

    نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) اسوه، بصیرت، معرفت و اخلاق بوده است، افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) از آن درجه از بصیرت و معرفت برخوردار بود که امام موسی بن جعفر(ع) با تعبیر پدرش به فدایش از وی یاد می کرد.

    وی خاطرنشان کرد: در منزلت حضرت فاطمه معصومه(س) همین بس که به امام صادق (ع) فرمودند: نَّ لِلَّهِ حَرَماً وَهُوَ مَکهَ، وَانَ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَهُوَ الْمَدینَهُ، وَانَّ لِامیرِالْمُؤْمِنینَ حَرَماً وَهُوَ الْکوفَهُ، وَانَّ لَنا حَرَماً وَهُوَ بَلْدَهُ قُمْ، وَسَتُدْفَنُ فیها امْرَأَهٌ مِنْ اوْلادی تُسَمّی فاطِمَهُ، فَمَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّهُ. قالَ الرَّاوی: وَکانَ هذا الْکلامُ مِنْهُ قَبْلَ انْ یولَدَ الْکاظِمُ علیه السلام؛

    (خداوند حرمی دارد که مکه است، و برای پیامبر صلی الله علیه و آله هم حرمی است و آن مدینه است و حرم امیرالمؤمنین علیه السلام کوفه است، و حرم ما اهل البیت شهر قم است و بزودی در قم، زنی از فرزندان من به نام فاطمه دفن می شود که هر کس مرقد او را زیارت کند بهشت بر وی واجب می گردد.)

    حجت الاسام شاهرخی با بیان اینکه در حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که فاطمه معصومه(س) شیعیان را شفاعت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: منزلتی که فاطمه معصومه(س) در نزد خداوند متعال دارد را باید اصل بصیرت و عرفان بیان کرد.

    نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به جایگاه بانوان در دین مبین اسلام، گفت: سیره پیامبر گرامی اسلامی نشان دهنده منزلت بانوان در دین مبین اسلام است.

    وی افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند: بهترین مردان آن مردانی هستند که در خانواده بهترین باشند و بهترین زنان، زنانی هستند که در خانواده بهترین هستند.

    حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه بهترین بودن به ظاهر نیست، ادامه داد: از نظر ظاهری همه مردان و زنان دگرگون می وند، اما درون و باطت انسانی باقی ماندنی است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *