×
آخرین اخبار

حسن روحانی: خوزستانی‌ها حق دارند ناراحت باشند

  • کد نوشته: 67065
  • ۱۴۰۰-۰۴-۳۰
  • 538 بازدید
  • رئیس‌جمهوری درباره مصوبات دولت برای رفع مشکل کمبود آب در خوزستان گفت: اگر ما در روزهای آخر کار دولت هستیم اینطور نیست که توجهی به وضعیت مردم نداشته باشیم، ما تا روز آخر که دولت را تحویل دهیم باید امور را پیگیری کنیم و یک لحظه نبوده است که به فکر مردم و مشکلات آنان نباشیم.
    حسن روحانی: خوزستانی‌ها حق دارند ناراحت باشند

    به گزارش دیدگاه نیوز ، حجت‌الاسلام‌و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی انجام شد، تاکید کرد: مسئله آب و خاک برای ما خیلی مهم است. مردم فکر می‌کنند فقط بحث آب مهم است، در حالی که درست است آب مایه حیات و بقای ماست، اما حفظ خاک هم بسیار مهم است و ما نباید در امر کشاورزی با ساختمان‌سازی در مناطق حاصلخیز، زمین کشاورزی را از بین ببریم.
    روحانی با اشاره به افزایش گرمای هوا در سال جاری و مشکلات ایجاد شده برای مردم شهرهای مختلف کشور در زمینه قطع برق یا آب، تصریح کرد: امسال شرایط ما در زمینه آب‌وهوایی سخت بوده است و همین شرایط سبب شد که مردم گاهی با قطع آب یا برق مواجه شوند.
    او یادآور شد: مردم عزیز ما در خوزستان در شرایط کم‌آبی دچار مشکل شدند، البته به رغم اینکه گفته شد در خوزستان برنج‌کاری متوقف شود اما مردم عزیز خوزستان برنج‌کاری هم می‌کنند که این امر نیز مزید بر علت شده است و مردم عزیز ما در این استان در سختی قرار گرفتند. رئیس‌جمهوری با اشاره به مصوبات روز گذشته دولت برای رفع مشکل کمبود آب در خوزستان، اظهار کرد: ما مصوبات خوبی در دولت داشتیم که این مشکل به طور موقت برای مردم این خطه حل شود و مردم بدانند اگر ما در روزهای آخر کار دولت هستیم اینطور نیست که توجهی به وضعیت مردم نداشته باشیم، ما تا روز آخر که دولت را تحویل دهیم باید امور را پیگیری کنیم و یک لحظه نبوده است که به فکر مردم و مشکلات آنان نباشیم.
    روحانی تصریح کرد: مردم هر چقدر ناراحت باشند حق دارند، آدم تا کشاورز و دامدار نباشد درک نمی‌کند که چه شرایطی برای این قشر در صورت کمبود آب ایجاد می‌شود، وقتی دام پیش چشم دامدار باشد و آبی نباشد به او بدهد یا درخت‌ها و نخلستان‌هایشان بی‌آب بماند این فقط سبب هزینه مادی برای آن کشاورزان عزیز نمی‌شود، بلکه یک هزینه و بعد عاطفی هم دارد.
    رئیس‌جمهوری ادامه داد: آنها گویی وقتی این محصولاتشان ضایع می‌شود و در خطر قرار می‌گیرد، جان‌شان و فرزندانشان دارد از دست می‌رود، آنقدر این تلاش و کوشش برای رسیدن به محصول برای آنان اهمیت دارد.
    او با بیان اینکه ما در دولت به دنبال جبران خسارت مردم خوزستان هستیم، ادامه داد: بر اساس مصوبات دولت جاهایی که باید آبرسانی شود، آبرسانی انجام می‌گیرد، باید تأکید کنم دولت لحظه‌ای نیست که به فکر مردم نباشد، اگر جایی خشکسالی مردم را در آزار قرار می‌دهد یا اگر جایی زلزله و سیل است، ما همه توانمان را به‌کار می‌گیریم.
    روحانی یادآور شد: البته گاهی وقت‌ها توان ما به اندازه خسارت‌های مردم نیست و گاهی با تأخیر انجام می‌شود ولی من خدمت مردم عزیز عرض می‌کنم که دولت با همه توان در خدمت مردم است.
    رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در شرایط خشکسالی متاسفانه ما نمی‌توانیم خوداتکا باشیم، اظهار کرد: علتش این است که بخش بزرگی از زمین‌های کشاورزی ما دیم است. اگر همه زمین‌های کشاورزی ما آبی بود و سدهای ما هم به اندازه کافی آب داشت، شاید خیلی دچار تنش نمی‌شدیم اما وقتی که بسیاری از زمین‌های ما دیم است، دیم کاملا متکی به باران به اندازه کافی و به موقع است و هر دوی اینکه باران که در چه زمانی و چه مقداری است برای ما مهم است. او با بیان اینکه متاسفانه امسال شرایط بسیار سختی را می‌گذرانیم، اظهار کرد: یعنی شرایط ما از لحاظ خشکسالی شرایط خاصی است که در ۵۰ سال گذشته چنین خشکسالی تقریباً کم‌نظیر است و امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۵۲ درصد کاهش بارندگی داریم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *