×
آخرین اخبار

حذف نفت و بازگشت ملوان به جام حذفی

  • کد نوشته: 115476
  • ۱۴۰۱-۱۱-۰۲
  • 206 بازدید
  • کمیته انضباطی رای خود را در خصوص شکایت باشگاه ملوان بندرانزلی از نفت مسجدسلیمان به علت استفاده حریف از بازیکن غیرمجاز را اعلام کرد و به این ترتیب نماینده خوزستان از رقابت‌ها کنار رفت.

    حذف نفت و بازگشت ملوان به جام حذفی

    در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، نفت مسجدسلیمان موفق به برتری ۳ بر یک مقابل ملوان شد اما این تیم به علت استفاده از بازیکنی غیرمجاز (که به علت دریافت کارت قرمز در جام حذفی سال گذشته با تیم استقلال خوزستان) از سوی کمیته انضباطی خاطی شناخته شد و از جام حذفی کنار رفت تا ملوان با وجود شکست خوردن در این مرحله، به جام حذفی برگردد. البته این رای قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف است.

    حکم کمیته انضباطی به این شرح است: «در خصوص شکایت باشگاه ملوان بندر انزلی علیه باشگاه نفت مسجدسلیمان مبنی بر استفاده از بازیکن غیرمجاز به نام علی کیانی‌فر در بازی دو تیم از سری مسابقات جام حذفی کشور در تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۱ با این توضیح که به دلیل محرومیت بازیکن موصوف در آخرین حضور خود در مسابقات جام حذفی فصل گذشته تیم فوتبال استقلال خوزستان مجاز به بازی مقابل تیم شاکی نبوده است اعلام کرد:

    با توجه به مجموعه اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به شکایت شاکی پاسخ استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ که بیانگر محرومیت بازیکن مورد شکایت در بازی دو تیم ملوان بندرانزلی و باشگاه نفت مسجدسلیمان و ابلاغ موضوع در جلسه هماهنگی این بازی توسط مسئول برگزاری مسابقه به مدیر تیم نفت مسجدسلیمان است و نظر به اینکه بر اساس بند ۳ ماده ۸۴ مقررات انضباطی مسئولیت نهایی و اصلی مربوط به مراقبت از بازیکن محروم بر عهده باشگاه است. در نتیجه بازی بازیکن محروم در بازی مورد نظر از مصادیق استفاده از بازیکن غیر مجاز محسوب و مستند به ماده ۶۱ و ۸۴ مقررات انضباطی ضمن بازنده اعلام نمودن تیم نفت مسجدسلیمان با نتیجه ۳ بر صفر باشگاه این تیم نیز به پرداخت مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می شود.

    رای صادره قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است و پرونده در خصوص رسیدگی به تخلفات اشخاص حقیقی مرتبط با موضوع نیز مفتوح رسیدگی می باشد.»

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *