×
آخرین اخبار

جلوگیری از خام‌فروشی برای استفاده از ظرفیت‌های استان

  • کد نوشته: 130709
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۸
  • 60 بازدید
  • استاندار لرستان با بیان اینکه استان لرستان ظرفیت‌های بسیاری دارد بر جلوگیری از خام‌فروشی زنجیره‌های ارزش در لرستان تاکید کرد.

    جلوگیری از خام‌فروشی برای استفاده از ظرفیت‌های استان

     

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، فرهاد زیویار در بازدید غرفه لرستان در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه استان لرستان ظرفیت‌های منحصر به فرد بسیاری دارد افزود: زنجیره ارزش موضوعی است که با توجه به راهبردی که دولت سیزدهم در پیش گرفته است به دنبال این است که از خام‌فروشی ممانعت به عمل آورد.

    استاندار لرستان با اشاره به اینکه در لرستان و بسیاری از استان‌های دیگر محصولات، از استان یا از کشور به صورت خام خارج می‌شوند عنوان کرد: این نمایشگاه به منظور ایجاد بازارهای صادراتی جهانی و تنوع‌بخشی به کالاهای صادراتی استان به منظور افزایش ضریب تاب‌آوری اقتصادی موثر خواهد بود.

    وی به زنجیره‌های ارزش لرستان اشاره کرد و گفت: وجود ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی که یک چهارم آنها آبی است و ۲ میلیون متر مربع منابع طبیعی و مرتع و همچنین رتبه‌ برتر آبزی‌پروری لرستان باعث شده یکی از موقعیت‌های اولویت‌دار استان کشاورزی باشد.

    استاندار لرستان با اشاره به اینکه لرستان جز ۵ استان اول در حوزه تولید محصولات دامی و عسل است گفت: معادن استان لرستان نیز از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار هستند چنانچه در تولید پودر کربنات کلسیم لرستان موقعیت مناسبی دارد و در این نمایشگاه نیز یک بخش به توانمندی‌های معادن اختصاص دارد.

    وی همچنین به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی لرستان اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب می‌تواند باعث شود لرستان در صنایع بالادستی و پایین دستی استان‌های همجوار خود موقعیت‌های مناسبی را کسب کند.

    استاندار لرستان با اشاره به اینکه صنعت نساجی در لرستان با تولید ۲۵ میلیون متر جزو رکورداران کشور محسوب می‌شود گفت: این تولید نسبت به یک سال و نیم گذشته ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

    پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سالن اجلاس سران در تهران گشایش یافت.
    در این نمایشگاه ۷۵۰ شرکت داخلی حضور دارند و ۶۰ کشور از نقاط مختلف دنیا آمادگی خود را برای بازدید از این نمایشگاه اعلام کرده‌اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *