×
آخرین اخبار

جلسه فعالان و مطالبه گران شهرستان مسجدسلیمان با شورای شهر برگزار شد

  • کد نوشته: 82609
  • ۱۴۰۰-۱۲-۲۴
  • 842 بازدید
  • جلسه فعالان و مطالبه گران شهرستان مسجدسلیمان با شورای شهر در مکان دفتر شورای شهر مسجدسلیمان برگزار شد

    جلسه فعالان و مطالبه گران شهرستان مسجدسلیمان با شورای شهر برگزار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز، جلسه شورای شهر مسجد سلیمان با مطالبه گران و فعالان شهرستان برگزار گردید با توجه به اینکه شورای شهر حلقه واسط میان مردم و دولت است، در ابتدا مطالبه گران در شروع جلسه از شورای شهر تقاضا داشتند که جلسه برگزار شده خروجی مناسبی داشته باشد و اعضای شورای شهر از چهارچوب خط کشی شده وظایف خود کمی خارج شوند.

    در ادامه به طرح برخی مسائل پرداخته شد که به شرح زیر است:

    عدم توانایی نظافت شهری با وجود نیروهای فراوان، جوابگویی و اعلان بیلان کاری ماهیانه به شهروندان، عدم دادن وعده های پوچ به شهروندان، پیگیری جابجایی مناطق آلوده و زلزله زده، اجرای طرح شورایاران محلات از افراد ساکن در محلات با توجه به واقف بودن آنان به مشکلات، عدم صدور سند برای منازل بدون سند، رها بودن زباله در محلات، حل مشکلات روابط خود با دیگر ادارات، کارآفرینی و اشتغال توسط شهرداری مسجدسلیمان، کم بودن نیروهای خدمات رسان برای طرح محله محور، مشکلات مربوط به پارک رودکی، مشکلات مربوط به محله مالجونکی و دره گلگیری ها، تجهیزات خودروهای سطل زباله، تعویض و گند زدایی سطل های زباله سطح شهر، ترمیم و بازسازی تجهیزات پارک های بازی با توجه به زنگ زدگی آنها، کاشتن درختان مثمر در پارک ها مناسب با اقلیم مسجدسلیمان، آبیاری منظم فضای سبز، ناوگان حمل و نقل شهری، سازماندهی سازمان تاکسیرانی، پاکسازی نخاله ها، پاکسازی معابر، تاسیسات فرسوده شهربازی شهرستان و واگذاری آن به بخش خصوصی، ساماندهی دست فروشان، ساماندهی میوه فروشان و ماشین های فروش میوه در سطح شهر، ساماندهی آمبولانس های شهری و تعیین نرخ سالیانه، ساماندهی خودروهای سنگین و ایجاد پارکینگ مخصوص برای آنها، نامناسب بودن مکان میدان میوه و تره بار، ایجاد بازارچه های محلات، احیا و واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی، آسفالت معابر و ترمیم آنها، تجهیز سازمان آتش نشانی، برگزاری جشن های مناسبتی از جمله موضوعات مطروحه توسط مطالبه گران شهرستان مسجد سلیمان بود.

    در ادامه علی زمانپور در خصوص موضوعات مطروحه گفت: زمانی که بر صندلی شورای شهر تکیه زدیم شهرداری ۱۷۰ میلیارد بدهی قبلی داشته و برای پرداخت آنها نیاز به پیگیری های استانی، کشوری و سطح کلان است. 
    وی در رابطه با رد صلاحیت شدن شهرداران پیشنهادی نیز گفت: ما افراد را شناسایی و انتخاب می‌کنیم اما عده ای به علت تعارضات سیاسی و موضوعات دیگر باعث رد صلاحیت آنها می شوند.

    وی ادامه داد: سرویس های بهداشتی تا قبل از شروع سال جدید آماده است و شهروندان می توانند از آنها استفاده کنند، به علت بازدهی کم در شهرستان مسجدسلیمان خیرین و سرمایه گذاران رغبت چندانی به کمک و سرمایه گذاری در این شهر ندارند.

    زمانپور افزود: برخی از مسئولان شهری با شورای شهر هماهنگ نیستند و بعضا با سنگ اندازی و گذاشتن چوب لای چرخ شورا باعث می شوند که نتوانیم به صورت درست به شهروندان خدمت کنیم.

    در ادامه غضبان حکمت نژاد نیز توضیحاتی ارائه داد، وی گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ از زمان شروع به کار ما ۱۷۶ مورد تخریب صورت گرفته است، و موافق جلسه ماهیانه با مطالبه گران هستیم.

    محسن پیر عباسی نیز در رابطه با سوالات و موضوعات مطرح شده توسط مطالبه گران در پاسخ به سوالات آنها بیان کرد: درب اتاق کار بنده در اداره‌ تامین اجتماعی بر روی همه شهروندان باز است و دوست داریم که به ما راهکار بدهید و ما نیز پیگیری خواهیم کرد، انتظار داریم علاوه بر انعکاس مشکلات کارهای انجام شده را نیز انعکاس دهید.

    وی ادامه داد: اولویت آسفالت و تاسیس بوستان های محلی با محلات کم برخوردار است و اعضای شورا با توجه به شناخت محلات کم برخوردار اولویت بندی کرده اند، تمامی مخازن قیر و آسفالت خالی بوده و حتی کارخانه آسفالت با مشکلات عدیده روبرو بود.

    پیرعباسی گفت: کمک های فرهنگی ورزشی انجام شده است که نمونه آن افتتاح باشگاه ورزشی شهرداری برای اولین بار صورت گرفته است و حمایت از چند تیم ورزشی که توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان معرفی شده اند، میزبانی اردوی تیم ملی تکواندو، میزبانی مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی کشتی و کمک ۲۰۰ میلیون تومانی به تیم کشتی از این دست کارهاست.

    پیرعباسی در رابطه با انتخاب شهردار نیز گفت: همانطور که ما مهلت ۳۰ روزه جهت انتخاب گزینه مورد نظر داریم استان نیز برای پاسخگویی ۱۰ روز زمان دارد اما این زمان همیشه توسط استانداری زیادتر از زمان گفته شده بوده است و بر روی هیچکدام از گزینه ها اصراری نداشتیم.

    وی ادامه داد: کل عوارض دریافتی توسط شهرداری به ۲ میلیارد نمی رسد و ما ماهیانه ۷ میلیارد حقوق به کارکنان می دهیم و حقوق ها نیز بروز است و‌ هیچ حقوق معوقه ای نداریم.

    وی گفت: فضای سبز مسجدسلیمان ۳۵ کیلومتر است و واحد فضای سبز تنها ۵۴ نیرو دارد.

    در پایان جلسه ۵ موضوع تصویب شد که اعضای شورای شهر بیان کردند که تا قبل از سال جدید این اقدامات صورت خواهد پذیرفت:

    ۱- پاکسازی نخاله ها و‌ آسفالت محله سبزآباد

    ۲- راه اندازی سرویس های بهداشتی

    ۳- تعمیر ناوگان خدمات

    ۴- پل محله مالجونکی

    ۵- آسفالت و‌ جدول کاری محله مالشنبه

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “جلسه فعالان و مطالبه گران شهرستان مسجدسلیمان با شورای شهر برگزار شد”

    1. محمدرضا رسولی گفت:

      ممنونم از شما ولی چشممان آب نمیخوره۰

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *