×
آخرین اخبار

جزئیات محدودیت های تردد در ۵ استان کشور

  • کد نوشته: 38406
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۴
  • 343 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از صداوسیما، علیرضا رئیسی در ارتباط تصویری با خبر ۲۱، شبکه یک سیما گفت: اگر پلاک غیربومی در این شهرها باشد امکان خروج برای آنان فراهم است و این بخشنامه، خودروهای حمل و نقل عمومی را شامل نمی‌شود. وی گفت: در این طرح برای خودروهای امدادی، اورژانس، کامیون‌ها، حمل […]

    جزئیات محدودیت های تردد در ۵ استان کشور

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از صداوسیما، علیرضا رئیسی در ارتباط تصویری با خبر ۲۱، شبکه یک سیما گفت: اگر پلاک غیربومی در این شهرها باشد امکان خروج برای آنان فراهم است و این بخشنامه، خودروهای حمل و نقل عمومی را شامل نمی‌شود.

    وی گفت: در این طرح برای خودروهای امدادی، اورژانس، کامیون‌ها، حمل و نقل عمومی و سایر خودروهایی که اقلام مورد نیاز مردم را جابه جا می‌کنند هیچ محدودیتی وجود ندارد و فعلاً این محدودیت‌ها برای خودروها شخصی است.

    رئیسی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به معنای قرنطینه نیست افزود: هدف از اجرای این طرح، پیشگیری از سفرهای غیر ضروری است.

    وی درباره ایجاد محدودیت‌های جدید گفت: متأسفانه در اکثر استان‌های کشور، خیز جدید بیماری کرونا ایجاد شده است به خصوص در بعضی استان‌ها با توجه به شرایط تراکم، جمعیت و مسافرپذیری، به شدت در معرض آسیب هستند.

    معاون وزیر بهداشت ادامه داد: محدودیت‌هایی در دو هفته گذشته بر اساس راهبرد جدید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا مثل اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی، حمل و نقل عمومی، اصناف و … در نظر گرفته شده است.

    رئیسی گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار دیگر در شیوع کرونا موضوع مسافرت هاست و در بیمارستان‌ها شاهد درگیر شدن خانواده‌ها با این بیماری هستیم.

    وی افزود: بر اساس الگویی که در شیوع و بروز بیماری در ۸ ماه گذشته داشته ایم نشان می‌دهد مسافرت‌ها تأثیر بسیار مستقیم و زیادی در گسترش بیماری دارد.

    معاون وزیر بهداشت گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها با افزایش بیمار مواجه شده اند و خستگی تیم درمان و مزمن شدن روند بیماری موجب شده است تا محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

    رئیسی ادامه داد: مسافرت‌های غیرضروری نباید انجام شود و اگر محدودیتی در حال حاضر ایجاد شده برای مسافرت‌های غیر ضروری است و در این طرح موضوع خودروهای شخصی مطرح است که برای مسافرت‌ها و تفریحات آخر هفته استفاده می‌شود.

    وی تصریح کرد: در خیلی از کشورها حتی کشورهای همسایه اجازه تعطیلات آخر هفته را نمی‌دهند.

    معاون وزیر بهداشت گفت: این طرحی است که باید شهرهای بیشتری برای اعمال محدودیت‌ها در نظر گرفته شود و البته در شهرهای دیگر هم در آینده اجرا خواهد شد.

    رئیسی افزود: در حال تدوین یک برنامه در صورت تصویب ستاد ملی کرونا هستیم که بتوانیم کنترل شده و هدفمند محدودیت‌ها را ایجاد کنیم.

    وی ادامه داد: اگر مسافرت‌ها کمتر شود قطعاً روند بیماری کاهش پیدا خواهد کرد.

    معاون درمان وزیر بهداشت درباره تردد داخل شهر و بین استانی در این ۵ شهر هم گفت: در داخل استان‌ها محدودیتی وجود ندارد و رفت و آمد در داخل استان‌ها و بین شهرهای این استان‌ها هیچ محدودیتی نیست.

    وی اضافه کرد: رفت و آمد بین استان‌های تهران و البرز هم محدودیتی ندارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *