×
آخرین اخبار

جزئیات جدید از ماجرای خودکشی یک دانشجوی دانشگاه فردوسی

  • کد نوشته: 65095
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۷
  • 508 بازدید
  • دانشجوی پسادکترای فیزیک به دلیل تالمات روحی در خوابگاه دانشگاه فردوسی مشهد خودکشی کرد و به زندگی اش پایان داد.

    جزئیات جدید از ماجرای خودکشی یک دانشجوی دانشگاه فردوسی

    به گزارش دیدگاه نیوز، او سابقه اختلال روحی و اقدام به خودکشی داشت. آثاری از خودزنی با تیغ هم روی دستانش نمایان بود. این دانشجو روز سوم تیر در شرایطی که حال مناسبی نداشت، به بیمارستان روان پزشکی ابن سینای مشهد منتقل شد اما روان پزشک پس از انجام معاینات بالینی، داروهایی برایش تجویز و توصیه کرد باید اقدامات مشاوره ای برای رفع اختلالات روحی وی انجام شود. به همین دلیل این دانشجوی پسادکترا به خوابگاه بازگشت.

    او نسخه پزشک را روی میز گذاشت و در حالی که قرار بود صبح روز بعد درمان های مشاوره ای را شروع کند، در تنهایی خود فرو رفت. او که از بیماری روحی رنج می برد، قلم را برداشت و در صفحه کاغذی از همه کسانی که برای او زحمت کشیده بودند، قدردانی کرد و حلالیت طلبید. او حتی محل دفن خود را در دست نوشته ای مشخص کرد که به وصیت نامه شبیه بود!

    این دانشجوی مجرد که اهل قم بود و در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می کرد ناگهان با یک رشته طناب خود را در سکوت شب از پنکه سقفی اتاق حلق آویز کرد و به زندگی اش پایان داد. گزارش خراسان حاکی است، صبح روز چهارم تیر هر چه مسئولان و مدیران بخش دانشجویی با وی تماس گرفتند تا مراحل درمان مشاوره ای تجویز پزشک را انجام دهد، پاسخگوی تلفن نبود.

    آن ها که به شدت نگران شده بودند دقایقی بعد به اتاق او رفتند اما در از داخل قفل بود. آن ها به ناچار در اتاق را شکستند و  با صحنه دردناکی روبه رو شدند و پیکر «سعید» را حلق آویز دیدند. خیلی سریع طناب را بریدند تا شاید هنوز آثار و علایم حیات داشته باشد ولی دیگر دیر شده و این دانشجوی متخصص جان خود را از دست داده بود. چند دقیقه بیشتر طول نکشید که نیروهای کلانتری سجاد وارد خوابگاه شدند و با تایید ماجرای خودکشی، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اطلاع دادند.

     با حضور قاضی «محمود عارفی راد» در محل کشف جسد، بررسی های قضایی آغاز شد. لپ‌تاپ و گوشی تلفن وی برای انجام تحقیقات و بازبینی ضبط شد و دست نوشته او نیز که روی میز، کنار نسخه روان پزشک بود، درون پرونده قضایی قرار گرفت. بنابراین گزارش، روز گذشته خانواده این جوان ۴۰ ساله با دستور مقام قضایی، جسد او را از پزشکی قانونی تحویل گرفتند تا به استان قم انتقال دهند.

    بررسی‌های تخصصی درباره زوایای پنهان این ماجرا همچنان ادامه دارد. در همین حال ایلنا نیز با اشاره به جلسه روز گذشته رئیس دانشگاه با دانشجویان خبر داد: محمد کافی رئیس دانشگاه در پی این اتفاق، رئیس مرکز مشاوره  و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه فردوسی را   از سمت خود عزل کرد. این خبرگزاری همچنین مدعی شد: معاون فرهنگی،  اجتماعی و دانشجویی دانشگاه هم از سمت خود استعفا کرده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *