×
آخرین اخبار

جزئیات جدید از زبان پدر یکی از دانش آموزان/ علاوه بر مدرسه آزارها در یک استخر نیز صورت می گرفته!/ آموزش و پرورش: تجاوزی رخ نداده است

  • کد نوشته: 11744
  • ۱۳۹۷-۰۳-۱۲
  • 638 بازدید
  • با گذشت چهار روز از رسانه ای شدن تعرض یک ناظم مدرسه به جمعی از دانش آموزان پسر در مدرسه ای در منطقه ۲ تهران دیروز رئیس کل دادگستری دستور داد قضات ویژه ای برای رسیدگی به پرونده این متهم در نظر بگیرند؛

    جزئیات جدید از زبان پدر یکی از دانش آموزان/ علاوه بر مدرسه آزارها در یک استخر نیز صورت می گرفته!/ آموزش و پرورش: تجاوزی رخ نداده است

    به گزارش دیدگاه نیوز، یکی از اولیای مدرسه اعلام کرد که علاوه بر رسیدگی به اعمال ناظم مدرسه آموزش و پرورش هم باید توضیح دهد چرا در این زمینه کوتاهی کرده است. یکی از اولیای شاکی این پرونده در این باره به خبرنگار «ایران» می گوید: متأسفانه اواخر اردیبهشت ما موضوع را با مسئولان آموزش و پرورش مطرح کردیم اما آنها به ما گفتند که سکوت کنید خودمان موضوع را بررسی می کنیم اما بررسی مسئولان به خاطر نفوذ هیأت امنای مدرسه روی آنها محدود شده بود و در نتیجه ما مجبور شدیم موضوع را رسانه ای کنیم. اگر هیأت امنا بخواهند روند پرونده را به نفع خود تغییر دهند ما اسناد دیگری داریم و البته به آموزش و پرورش هم داده ایم که آنها را افشا می کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه چند نفر از اولیا فیلم های بسیاری از اعترافات ناظم مدرسه دارند اظهار می کند: متأسفانه مدرسه ای که فرزندانمان در آنجا تحصیل می کردند مدرسه نبود. در این مدرسه این طور که پسرم اعلام کرده بود آسیب های اجتماعی بسیاری وجود داشت که بچه های ما مستقیم در معرض خطر بودند و مدیر هم به گونه ای چشمش را روی این موضوعات بسته بود.

    او درباره اینکه ناظم مدرسه چند بار فرزندانشان را به استخر برده و در آنجا هم مورد اذیت و آزاد قرار داده بود می گوید: ما از این استخر هم شکایت کردیم و پلیس امنیت وارد عمل شده تا به موضوع رسیدگی کند. علاوه بر استخر ما متوجه شدیم چندین بار اردو به باغ های کردان هم داشته اند و در آنجا مشروبات الکلی بین دانش آموزان توزیع کرده است.هیچگونه تعرض و تجاوزی به دانش آموزان صورت نگرفته است.

    ناصر کوهستانی (مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران)  نیز با اشاره به آخرین جزئیات از پرونده آزار دانش آموزان در مدرسه غرب تهران گفت: تا این مرحله بر مبنای تحقیقاتی که روی آن تعداد از دانش آموزان معترض انجام داده ایم، هیچگونه تعرض و تجاوزی صورت نگرفته است. همانطور که اولیا گفته اند؛ واقعا این طور نبوده، اما بهتر است مراجع قضایی به طور رسمی اعلام کنند تا فضا چند حرفی نشود.

     

    وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده به طور قانونی پیگیری می شود، ولی آن چه که مربوط به ما در آموزش و پرورش می شود این است که فضای آرامی را در مدرسه و زمان امتحانات با روانکاوی و مشاوره برای خانواده ها و دانش آموزانی که احساس می کنیم در این بخش آسیب دیده اند به طور گسترده ای انجام دهیم.

    کوهستانی افزود: از همان روز اول تیم نظارتی منطقه در مدرسه حضور داشت و امتحانات را یکی پس از دیگری برگزار می کند. ضمن اینکه یک سرپرست را جایگزین مدیر مدرسه کرده ایم.ضمن اینکه ما بعد از امتحانات بلافاصله نتایج امتحان دانش آموزان را ارائه می دهیم.

    وی تصریح کرد: برای بسته شدن مدرسه باید منتظر حکمی بمانیم که شورای نظارت و نهادهای قانونی آموزش و پرورشی باید صادر کنند. هر حکمی صادر شود ما آن را انجام می دهیم و اگر حکم بر بسته شدن مدرسه باشد، دانش آموزان را به فضاهای آموزشی دیگری منتقل می کنیم که تدارکش را دیده ایم.

    او تاکید کرد: پرونده در شعبه مجتمع ارشاد با سرعت خوبی روندش را طی می کند و اقدامات قضایی در حال انجام است. ما هم از طرف آموزش و پرورش در این مدرسه یک تیم روانکاو و روانشناس گذاشته ایم که روی خانواده ها و دانش آموزان کار می کنند. ما نباید در خصوص مسائل تعرض و تجاوز پیش داوری کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *