×
آخرین اخبار

جراحی موفقیت آمیز تومور نخاعی برای اولین بار در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

  • کد نوشته: 76012
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۴
  • 476 بازدید
  • نخستین عمل جراحی تومور نخاعی در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان با موفقیت انجام شد.
    جراحی موفقیت آمیز تومور نخاعی برای اولین بار در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

    به گزارش دیدگاه نیوز، دکتر ولی الله شرفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجد سلیمان با اعلام این خبر افزود: این بیمار زن ۷۲ ساله که با سنگینی در راه رفتن و کم‌شدن قدرت پاها و کمر درد شدید به پزشک مراجعه کرده بود با تشخیص تومور نخاعی توسط دکتر محمود یزدان پناهی مورد عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه حال این بیمار مساعد گزارش شده است.

    دکتر محمود یزدان پناهی متخصص و جراح مغز و اعصاب نیز در ارتباط با جزئیات این عمل گفت بیمار زن ۷۲ ساله ای بود که با تشخیص تومور نخاعی مورد عمل جراحی قرار گرفت. وی ادامه داد: این بیمار ۷۲ ساله که با سنگینی در راه رفتن و کم‌شدن قدرت پاها و کمر درد شدید که با تشخیص تومور نخاع توراسیک که همان مهره های قفسه سینه ای است و به لحاظ اهمیت محل حساس و مهمی در ستون فقرات محسوب می شود با تیم نورو مانیتورینگ یا همان پایش عصب که از تهران جهت انجام دقیق تر عمل جراحی عازم مسجدسلیمان شدند مورد عمل جراحی قرار گرفت.

    دکتر یزدان پناهی ادامه داد:انجام این قبیل اعمال بسیار حساس که تومور در ناحیه نخاع وجود دارد شانس فلجی و بی اختیاری ادرار و مدفوع را برای بیمار بسیار بالا می برد که۸ به لطف خداوند و تلاش همکاران مان این عمل بدون هیچ عارضه و آسیب به سیستم عصبی به اتمام رسید.

    این متخصص و جراح مغز و اعصاب گفت: نشانه های بالینی در تومورهای نخاعی یکی از بهـــترین شاخص های اولیه در تشخیص بیماری است. اگر چه امروزه با MRI تشخیص این تومورها کار چندان مشکلی نیست، اما علائم هشدار دهنده در تشخیص تومورهای نخاعی شامـــل، دردهــــای کمربندی در مســـیر ریشه های عصبی توراسیک و اندام ها، تشدید درد در طول شب به صورتی که بیمار را بارها در طــــول شب بیدار کند، دفورمیتی در ستون فقـرات به ویژه در اطفال و نوجوانان است.

    بنابراین توجه به علامت های هشدار دهنده می تواند به تشخیص زودرس این بیماری کمک کند.

    وی افزود: بیمار پس از انجام عمل جراحی حساس ۴ ساعته به روش میکروسکوپی و با بهره گیری از تکنولوژی نئو مانیتورینگ و برداشته شدن تومور از روی نخاع، با گذراندن دوره درمان و رفع شدن تمام علائم بیماری، در حال گذراندن دورا نقاهت است.

    این جراح مغز و اعصاب که اعمال پیشرفته ای را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: تومورهای نخایی بسیار نادر و حساس و معمولا این گونه تومورها خوش خیم و قابل درمان است و فقط تعداد اندکی از بیماران مبتلا به تومور نخاع نیاز به شیمی درمانی و پرتو درمانی بعد از عمل دارند و درمان اصلی این تومورها از طریق عمل جراحی و در مراکز مجهز توسط متخصصان با حساسیت خاصی انجام می شود.

    وی در پایان سخنان خود از خانم کریمی رئیس اتاق عمل، نصیرنژاد، گیلاسی، اسدپور همکاران مان در اتاق عمل، و میر متخصص بیهوشی تشکر و قدردانی نمود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “جراحی موفقیت آمیز تومور نخاعی برای اولین بار در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان”

    1. نظرپور قندعلی گفت:

      باتشکر ازدکتر یزدان پناهی.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *