×
آخرین اخبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه خبر داد:
جذب صددرصدی تسهیلات مکانیزاسیون در امیدیه

  • کد نوشته: 50010
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۷
  • 425 بازدید
  • مدیر جهاد کشاورزی امیدیه از جذب صد درصدی تسهیلات مکانیزاسیون از محل خط اعتباری سال 99 در این شهرستان خبرداد.
    جذب صددرصدی تسهیلات مکانیزاسیون در امیدیه

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از شهرستان امیدیه سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه گفت: جذب ماشین آلات کشاورزی از طریق تسهیلات مکانیزاسیون در سال ۹۹ در امیدیه از مرز ۱۰۰% گذشت.
    وی افزود: بهره برداران منطقه جهت کشت مکانیزه تمایل بیشتری از خود نشان داده و این نوع کشاورزی را نسبت به کشاورزی سنتی ارجح دانسته اند.
    علوی فرد اظهارکرد: سطح سبز یکنواخت، اقتصادی بودن و بهره وری مصرف آب از مهمترین مزایای کشت مکانیزه به شمار می آید.
    وی ادامه داد: با توسعه سطوح کاشت شهرستان در طرح مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ماشین آلات کشاورزی و ادوات کاشت بیشتری نیاز است.
    علوی فرد تصریح کرد: تمام سهمیه اختصاص یافته به شهرستان جذب و به ناوگان کشاورزی شهرستان اضافه شد. که شامل ۲۵ دستگاه تراکتور سبک و سنگین و ۴۰ دستگاه ادوات دنباله بند می باشد. مدیرجهادکشاورزی امیدیه همچنین از
    خرید دستگاه های کارنده جدید در امیدیه خبرداد:
    سید داود علوی فرد افزود: با توجه به پیشرف کشاورزی از سنتی به مکانیزه در منطقه، تغییر آرایش کشت از مهمترین دست آوردها در این زمینه می باشد.
    خرید کارنده های اراضی شور(کف کار) با توجه به بالا بودن میزان شوری اراضی و آب آبیاری می تواند پیشرفت بهینه و کارساز در این زمینه ایجاد کند و تحولی عظیم را در سطح شهرستان در سالهای آتی فراهم آورد.
    وی درپایان بیان داشت: با توجه به محدود بودن منابع آبی و مصرف بهینه ازآب آبیاری و کود های شیمیایی تغییر الگوی کشت بسیار مفید می باشد و امید است که این استقبال سیر صعودی داشته و بهره برداران کوشا با صبر و حوصله پذیرای این تغییرات باشند. خبرنگارناصرحکیمی

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *