×
آخرین اخبار

جدیدترین خبر از خاکسپاری «مفتون امینی»

  • کد نوشته: 108467
  • ۱۴۰۱-۰۹-۱۲
  • 215 بازدید
  • دختر مفتون امینی با بیان این‌که اگر تغییری در برنامه‌های ما پیش‌ نیاید، مراسم خاکسپاری پیکر او فردا (یکشنبه- سیزدهم آذرماه) انجام خواهد شد.

    جدیدترین خبر از خاکسپاری «مفتون امینی»

    اولدوز مفتون امینی، دختر این شاعر فقید درباره زمان تشییع و خاکسپاری او گفت: فعلا قرار است زمان حرکت فردا (یکشنبه، سیزدهم آذرماه) ۹ صبح از جلو منزل‌مان (خیابان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۴- به سمت بهشت زهرا(س)) باشد و احتمالا ۱۱ صبح بهشت زهرا باشیم.

    او با بیان این‌که جای مناسبی را در قطعه عادی برای خاکسپاری او در نظر گرفته‌ایم، افزود: شرایط مناسب در قطعه نام‌آوران عملی نشد، عده‌ای اصرار دارند خاکسپاری حتما در قطعه نام‌آوران باشد، اگر تصمیم بر این باشد باید یک‌روز زمان مراسم خاکسپاری را به تأخیر بیندازیم، زیرا مسئول صدور مجوز ارشاد امروز نبود که نامه را امضا کند اما اگر در قطعه عادی بهشت‌زهرا باشد، مراسم فردا خواهد بود.

    فرزند مفتون خاطرنشان کرد: ما تمایلی نداریم که یک روز دیگر مراسم را به تعویق بیندازیم و تعویق انداختن بیش‌ از این صلاح نیست.

    او درباره این‌که احتمالا در مراسم سخنرانی انجام خواهد شد یا نه، گفت: در برنامه قبلی (خاکسپاری در قطعه هنرمندان) قرار بود حرکت از خانه هنرمندان باشد اما در برنامه فعلی‌ ما حرکت از منزل خودمان است و اگر کسی بخواهد در بهشت زهرا سخنرانی خواهد کرد.

    مفتون امینی در قطعه ۱۱۱، ردیف ۱۶، شماره ۶۲ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

    «یدالله مفتون امینی» متولد ۲۱ خرداد سال ۱۳۰۵ در شهرستان شاهین‌دژ (آذربایجان غربی) بود که دهم آذر ماهبر اثر ایست قلبی در ۹۶ سالگیاز دنیا رفت. او دانش‌آموخته رشته حقوق قضایی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود.

    امینی در آغاز شاعری کلاسیک و کهن‌پرداز بود اما بعدها به شعر بی‌وزن و قالب‌های نوپردازانه روی آورد. او علاوه بر شعر فارسی، شعرهایی به زبان‌ ترکی نیز سروده است.

    مفتون با شاعرانی چون شهریار، رهی‌ معیری و فریدون مشیری دوستی داشته، شعر «دریاچه» اش را در خرداد ۱۳۳۱ سروده است.

    مجموعه‌های شعر «دریاچه»، «کولاک»، «انارستان»، «عاشیقلی کروان»، «فصل پنهان»، «یک تاکستان احتمال»، «سپیدخوانی روز»، «عصرانه در باغ رصدخانه»، «شب ۱۰۰۲»، «من و خزان و تو»، «اکنون‌های دور»، «نهنگ یا موج»، «از پرسه خیال در اطراف وقت سبز»، «جشن واژه‌ها و حس‌ها و حال‌ها»، «طلایی/ خاکستری/ رگبار»، «گزینه اشعار»، «آجی چای»، «مستقیم تا نرسیده به صبح» از جمله آثار منتشر شده این شاعر هستند.

    بخش سخنان داماد مفتون در ساعت ۱۶:۳۰ به روز رسانی شده است:

    متینی‌زاد- داماد مفتون در توضیح سخنان دختر مفتون به ایسنا گفت: مسئول ارشاد حضور داشت و مجوز دفن در قطعه نام‌آوران صادر کرد، مسئول شورای شهر حاضر نبودند که آن هم با تماس تلفنی هماهنگی‌ها انجام شد، اما به نظر خانواده قطعه‌ نام‌آوران جای مناسبی نبوده و تصمیم گرفتیم، مفتون امینی در جایی به خاک سپرده شود که او در آرامش باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *