×
آخرین اخبار

معاون اداره‌کل سیاسی استانداری مطرح کرد؛
جای خالی زنان خوزستانی بر کرسی‌های شوراهای شهر

  • کد نوشته: 73213
  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۱
  • 449 بازدید
  • معاون انتخابات و تقسیمات کشوری اداره‌کل سیاسی استانداری خوزستان با اشاره به سهم اندک زنان خوزستانی در میان منتخبان شوراها گفت: در این دوره و دوره قبل در شهرهای پرجمعیت مانند اهواز، ماهشهر و بهبهان، هیچ کدام از کرسی‌های شوراها نصیب زنان نشد.
    جای خالی زنان خوزستانی بر کرسی‌های شوراهای شهر

    به گزارش دیدگاه نیوز، شهناز داوودی در نشست معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با زنان فعال و کارآفرین خوزستان که چهارشنبه شب (۳۱ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات، ثبت نام زنان در انتخابات شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره پنجم افزایش داشت اما در میان منتخبان آمار خوبی نداشتیم و زنان در شوراهای شهر خوزستان از ۴۷۷ کرسی تنها ۱۹ کرسی را کسب کردند.

    به گزارش ایسنا، وی افزود: خوزستان دارای ۲۹ شهرستان و ۸۷ شهر است که این شهرها شوراهای شهر را دارند. بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ روستا نیز در استان خوزستان داریم و در نزدیک به ۲ هزار روستا انتخابات شورا برگزار شد.

    داوودی ادامه داد: در انتخابات شوراهای شهرهای کوچک‌تر و با جمعیت کمتر استان خوزستان مانند هفتکل و گتوند استقبال بیشتری از کاندیداهای زن شد اما در این دوره و دوره قبل در شهرهای پرجمعیت مانند اهواز، ماهشهر و بهبهان، هیچ کدام از کرسی‌های شوراها نصیب زنان نشد.

    معاون امور انتخابات و تقسیمات کشوری اداره‌کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با اشاره به پتانسل‌های خوزستان و تنوع فرهنگی و اقلیمی آن گفت: بوم‌گردی در اشتغال‌زایی بسیار اهمیت دارد اما خوزستان در بوم‌گردی فقیر است در حالی که ظرفیت‌های بسیاری دارد و دارای مناطق روستایی و گردشگری خوش آب و هوا است.

    وی افزود: در حوزه صنایع دستی، دامداری و دامپروری نیز در شهرهای کوچک ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. دختران جوان روستایی نیز با خوداتکایی و خوداستقلالی کسب و کارهای کوچک راه‌اندازی کرده‌اند.

    داوودی بیان کرد: برندسازی، تجاری‌سازی و تسهیل‌گری انجام نمی‌شود و اگر در این زمینه فعال‌تر شویم، این کارآفرینان موفق‌تر می‌شوند.

    وی گفت: ۸۷ شهرداری در سطح استان خوزستان داریم؛ بخش اعظمی از کار شهرداری‌ها می‌تواند در بخش فرهنگی و اجتماعی باشد و باید تفاهمنامه‌ای با شهرداری‌ها برای توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه اجتماعی و همچنین اشتغال‌زایی منعقد شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *