×
آخرین اخبار

جایگاه زن در نظام خانواده از نظر اسلام ارزشمند است

  • کد نوشته: 122798
  • ۱۴۰۲-۰۱-۱۱
  • 56 بازدید
  • نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه دنیای جدید با وجود پیشرفت‌های نتوانسته است بدون ملاحظه آموزه‌های دینی، خانواده را سرشار از محبت و صفا کند، گفت: جایگاه زن در نظام خانواده از نظر اسلام ارزشمند است

    جایگاه زن در نظام خانواده از نظر اسلام ارزشمند است

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۱۱ فروردین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در آیه ۱۵۲ سوره بقره و ۳۷ سوره نور، قرآن کریم انسان را سفارش به یاد خداوند متعال کرده است.

    وی با بیان اینکه فرشتگان در عالم ملکوت درباره انسان‌هایی که در دنیا به یاد خداوند متعال هستند با بزرگی و عظمت یاد می‌کنند، افزود: بهترین یاد خداوند در ماه رمضان، دوری از گناه، تلاوت قرآن، دستگیری از نیازمندان و فقیران است.

    شاهرخی با بیان اینکه اسلام می‌خواهد محیط خانواده سرشار از محبت، صفا و صمیمیت باشد، اضافه کرد: دنیای جدید با وجود پیشرفت‌های نتوانسته است بدون ملاحظه آموزه‌های دینی، خانواده را سرشار از محبت و صفا کند کمااینکه باید از هر آنچه بستر گناه را فراهم می‌کند دوری کرد.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که در سلامت خانواده نقش ویژه دارد عفت و پاکدامنی است و در سوره نور خداوند متعال بر عفت پاکدامنی سفارش کرده است، ادامه داد: پاکدامنی به موفقیت در دنیا و آخرت نزدیکتر است و عفت و پاکدامنی در استحکام محیط خانواده و تربیت سالم فرزندان نقش ویژه دارد.

    خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه نبی مکرم اسلام آراسته بودن زن در درون خانواده برای همسر را از راه‌های تحکیم بنیان خانواده می‌داند، اظهار کرد: از طرفی خودنمایی و خودآرایی زن در بیرون از محیط خانواده سبب تزلزل در بنیان خانواده می‌شود کمااینکه جایگاه زن در نظام خانواده از نظر اسلام ارزشمند است.

    وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن پوشش چادر است و حجاب و عفاف را سد محکم برای توطئه‌های خود می‌داند، گفت: دشمن به‌دنبال تغییرات فرهنگی، کوتاه کردن لباس‌ها با هدف از بین بردن ارزش‌های اسلامی است اما زنان و مردان ایران اسلامی در پایبندی به ارزش‌های اسلامی، محکم ایستاده‌اند.

    شاهرخی با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: پیروزی کامل جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ۵۸ بود چراکه مردم پای صندوق‌ رای آمدند و با اکثریت قاطع به جمهوری اسلامی ایران رای دادند به یک معنا این روز، تثبیت انقلاب است.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ۱۳ فروردین، روز طبیعت گفت: روز طبیعت روزی است که انسان نعمت‌های خداوند را مشاهده می‌کند و باید علاوه بر شکرگزاری در جهت حفظ طبیعت کوشا باشد.

    خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز ولادت امام دوم شیعیان، گفت: امام حسن(ع) تمام فضیلت‌های یک انسان الهی را دارا بود و در آماج یک جنگ ترکیبی قرار داشت لذا تحلیل زندگی آن حضرت برای ما آموزه‌های فراوانی به همراه دارد.

    وی با اشاره به بیانیه دولت در خصوص حجاب و عفاف، گفت: وزارت کشور گوشی شنوا و بازویی توانمند در زیست عفیفانه دارند و بزرگان دینی باید در میدان تبیین قرار گیرند چراکه بهترین راهکار در حوزه حجاب، اقناع مردم و حمایت از آمران به معروف است.

    شاهرخی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن بیانیه وزارت کشور در خصوص حجاب و عفاف گفت: لرستان طبیعت زیبا و سرسبز، آبشار‌ها و مکان‌های تاریخی و مذهبی دینی فراوانی دارد اما برخی تفرجگاه‌ها رها شده هستند که باید ساماندهی آنان اولویت کاری قرار گیرد.

    نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه برخی در فضای مجازی برای دیگران تعیین و تکلیف می‌کنند در حالی‌که بدون حضور در میدان ارزش‌های اسلامی حاکم نخواهد شد، ادامه داد: جوانان مومن با ورود و ثبت‌نام در سامانه امر به معروف و نهی از منکر در این جهت تلاش کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *