×
آخرین اخبار

ثبت نام سهام عدالت کلاهبرداری است

  • کد نوشته: 121474
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۷
  • 53 بازدید
  • به گفته مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعات افرادی که مشمول سهام عدالت می‌شوند به وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده و تصمیم‌گیری درباره جاماندگان سهام عدالت با این نهادها است.

    ثبت نام سهام عدالت کلاهبرداری است

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛ پس از گذشت چندین سال از وعده اعطای سهام عدالت به جاماندگان در دولت‌های قبل، سرانجام دولت سیزدهم گام‌های عملی تری در راستای تحقق این وعده برداشت.

    در همین راستا یکی از مسئولان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که اطلاعات افرادی که مشمول سهام عدالت می‌شوند به وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی اعلام شده و تصمیم گیری درباره جاماندگان سهام عدالت با این نهادها است.

    پس از گذشت چند ماه از تصویب طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان در لایحه بودجه، در نهایت مهر ۱۴۰۱ مصوبه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان به تصویب هیات دولت رسید و بالاخره ۱۳ آذر طبق تصویب‌نامه هیات وزیران جزئیات واگذاری این سهام اعلام و ابلاغ شد.

    بر اساس تصویب نامه هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری، نسبت به واگذاری مستقیم سهام اقدام کند. مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

    جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟ / ثبت نام سهام عدالت کلاهبرداری است

    براین اساس، سازمان خصوصی سازی مکلف شد از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به انتقال سهام به کد سهامداری هر یک از مشمولین این تصویب نامه اقدام کند.

    اما پس از ابلاغ این طرح در آذرماه اشکالاتی به آن وارد شد که در همین زمینه آقای قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است. این اصلاحیه درمورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

    او در ادامه افزود: امید است این اصلاحیه به تصویب برسد که بلافاصله پس از ابلاغ اصلاحیه، تخصیص سهام عدالت شروع می‌شود.

    در نهایت نیز ۴ بهمن آقای احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در صحن مجلس گفت: در خصوص سهام عدالت، مصوبه دولت انجام شده، به زودی با تایید مجلس آن را هم نهایی می‌کنیم و مسئله‌ عرضه سهام عدالت ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد هم خاتمه پیدا می‌کند.

    اعطای سهامی که بر اساس قانون بوده و بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به واگذاری سهام به طبقات مختلف مردم اشاره و تاکید دارد.

    اما جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟
    آقای قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیش از این اعلام کرده بود: حدود ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت هستند. افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران در اولویت و جزو این آمار هستند.

    در خصوص فرآیند اعطای سهام عدالت به جاماندگان، رئیس سازمان بورس آقای مجید عشقی نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران  در ۱۰ بهمن گفته بود: این موضوع به سازمان خصوصی سازی مربوط است در مورد جاماندگان هنوز لیست اسامی نهایی به سازمان بورس داده نشده، اما در حال انجام است.

    برای پیگیری بیشتر مجدد با رئیس سازمان خصوصی سازی تماس گرفتیم که پاسخی دریافت نشد، اما پیش از این، در تاریخ ۲۵ آذر آقای قربان زاده مطرح کرده بود، تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است و بنابراین فرآیند آن امسال باید انجام شود.

    مجلس پیگیر اعطای سهام عدالت به جاماندگان است
    در رابطه با اعطای سهام عدالت به جاماندگان، نماینده مجلس آقای شهبازی در گفت و گویی با اشاره به پیگیری‌های مجلس در این زمینه گفت: دولت قول اعطای سهام عدالت به جاماندگان را داده، اما متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است، اما در برنامه دولت این موضوع قرار دارد و مجلس هم به جد پیگیر این موضوع است.

    مردم مراقب کلاهبرداری سودجویان برای ثبت نام سهام عدالت باشند
    اما هستند سودجویانی که از کوچک‌ترین فرصت برای کسب منفعت خود استفاده می‌کنند و اگر افراد اطلاعات و دانش کافی نداشته باشند به سادگی در دام این فرصت طلبان گرفتار می‌شوند.

    آقای اکبر حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت نیز در خصوص برخی از اطلاعیه های سودجویان برای ثبت نام سهام عدالت گفت: هیچ گاه در رابطه با تخصیص سهام عدالت چه در گذشته و چه حال ثبت نام عمومی و اینترنتی وجود نداشته است و شناسایی مشمولان بر اساس دهک‌های درآمدی و از طریق دستگاه‌های مربوط و مجموعه‌های مشخص انجام می‌شود.

    جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟ / ثبت نام سهام عدالت کلاهبرداری است

    در همین خصوص لازم است افراد با هوشیاری تمام و با اتکا به منابع خبری مرجع و معتبر گام برداشته تا گرفتار این افراد نشوند.

    با نزدیک‌ شدن به پایان سال ۱۴۰۱ چشم انتظاری‌ها برای تحقق وعده اعطای سهام عدالت به جاماندگان بیشتر می‌شود اعطای سهامی که تخصیص آن به جاماندگان سال‌ها پشت اما و اگرهای بسیار متوقف شده است.

    چندی است شاهد شلوغ شدن کافی نت ها ، دفاتر پیشخوان دولت ،..‌. هستیم . شاهد حضور مردمی که برای شایعه ثبت نام سهام عدالت مراجعه کرده و پیش ثبت نام کد بورسی سجام میشوند .کد بورسی سجام به تمامی هموطنان گرامی که قصد فعالیت در بازار بورس را دارند اعطا شده و چه سهام عدالت به آن ها تعلق بگیرد یا اینکه نگیرد ثبت نام کد بورسی سجام برای هموطنان انجام میشود . تنها رابطه کد بورسی با دارندگان سهام عدالت عزیزانی است که قصد آزاد سازی سهام عدالت خود و فروش آن در بورس را داشته اند. 

    ثبت نام کد بورسی سجام با استفاده از آپ های موبایل همچون آپ ، بام ،…….. و همچنین درگاه اینترنتی سجام انجام میشود و هیچ نیازی به شرایطی مانند تخصیص سهام عدالت نداشته است .

    به همراه یکی از کارشناسان بورس و اوراق بهادار به یکی از این کافی نت ها مراجعه کردیم و مثلا قصد ثبت نام ، پس از تحویل مدارک و مدت کوتاه اعلام کرد که شما قبلاً ثبت نام کرده آید . و فقط امکان بروزرسانی اطلاعات وجود دارد . تمامی کارشناسان بورس و اوراق بهادار ، فعالین بورسی جهت فعالیت در این زمینه کد بورس دریافت کرده اند و اقدامی برای سهام عدالت نداشته اند .لطفا مردم عزیز آگاه باشند و زمینه ساز کلاه برداری افراد سود جو را ایجاد نکنند .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *