×
آخرین اخبار

ثبت‌ مشترک پرونده‌های میراث فرهنگی در یونسکو مبتنی بر ریشه‌های تاریخی است

  • کد نوشته: 108796
  • ۱۴۰۱-۰۹-۱۴
  • 119 بازدید
  • عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس‌ گفت: ثبت جهانی پرونده‌هایی مشترک از ایران با دیگر کشورها نشان دهنده سابقه تاریخی مشترک است.

    ثبت‌ مشترک پرونده‌های میراث فرهنگی در یونسکو مبتنی بر ریشه‌های تاریخی است

    فداحسین مالکی با اشاره به ثبت میراث‌فرهنگی ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو، گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر هویت تاریخی و امتیازات گردشگری در زمره کشور‌های ممتاز دنیا قرار دارد و حرف اول را می‌زند.

    او با بیان این که مفاخر و سابقه تاریخی ایران نشان دهنده اعتماد به نفس ملت است، افزود: متاسفانه در طول چند سال گذشته نتوانستیم آن‌طور که شایسته است در خصوص معرفی مفاخر، ابنیه‌ها و سابقه تاریخی کشورمان به دنیا مثبت عمل کنیم و جهانیان از آشنایی با فرهنگ ایران، بازماندند.

    این نماینده مجلس با انتقاد از عدم انجام اقدامی جدی برای نشان دادن هویت تاریخی و امتیازات گردشگری ایران به دنیا در ادوار گذشته، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاهی بالا در عرصه‌های جاذبه‌های دیدنی، توریست و گردشگری است، اما متاسفانه در طول سال‌های گذشته راهکاری جدی برای بهره برداری از این جاذبه‌ها به نفع صنعت گردشگری انجام نشده است.

    مالکی با اعتقاد بر این که ثبت میراث‌فرهنگی ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو که در روز‌های گذشته از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شد، اقدامی مثبت و موثر به شمار می‌رود، اظهار کرد: ثبت جهانی پرونده‌هایی مشترک از سوی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشور‌های همسایه نظیر افغانستان و ترکمنستان نیز اقدامی سنجیده و مبتنی بر احترام به ریشه‌های تاریخی و فرهنگی مشترک بود.

    این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که ثبت جهانی پرونده‌هایی مشترک از سوی جمهوری‌اسلامی ایران با دیگر کشور‌ها نشان دهنده این است که بخشی از افتخارات و سابقه تاریخی ایران فراتر از مرز‌های جغرافیایی و در کشور‌های همسایه نیز جای دارد، افزود: این قبیل همکاری‌ها با همسایگان می‌تواند تاثیر مثبتی بر مناسبات منطقه‌ای و گسترش این نوع فرهنگ سازنده در میان ملت‌ها داشته باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *