×
آخرین اخبار

ثبت جهانی “ایل راه های” بختیاری اندیکا در حال پیگیری است

  • کد نوشته: 61292
  • ۱۴۰۰-۰۳-۰۴
  • 373 بازدید
  • رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گرشگری اندیکا گفت : ثبت جهانی ایل راه های کوچ عشایر بختیاری در این شهرستان با توجه به قدمت دیرینه در دستور کار قرار گرفته است .
    ثبت جهانی “ایل راه های” بختیاری اندیکا در حال پیگیری است

    سید علی موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با دیدگاه نیوز بیان کرد : کوچ نشینی یکی از قدیمی ترین شیوه های زیست بشر است که هنوز در این شهرستان رواج دارد .

    وی افزود : ایل راه باستانی رگ منار ، تاراز و هزارچمه از مهم ترین ایل راه های شهرستان اندیکا هستند که از گذشته های دور به یادگار مانده اند .

    رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گرشگری اندیکا ادامه داد : وجود برخی آثار تاریخی از جمله نقش برجسته ها ، سنگ چین ها ، حجاری ها و سنگ نوشته ها در مسیر این ایلراه ها بر غنای تاریخی آنها افزوده است .

    وی گفت : با توجه به این ظرفیت ها و وجود ایلراه های تاریخی در شهرستان ، زمینه سازی برای ثبت جهانی این ایلراه ها در دستور کار قرار گرفته است .

    رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گرشگری اندیکا افزود : حدود ۳۰ اثر غیر ملموس این شهرستان برای ثبت ملی پیشنهاد شده بود که حدود ۱۰ کورد آن مصوب شده است .

    شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان یکی از شهرهای تاریخی خوزستان است که دارای ۷۰۰محوطه تاریخی از دوره های مختلف و بیش از ۵۰ اثر ثبت ملی است.
    این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو می باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *