×
آخرین اخبار

تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در کرمان ممنوع شد

  • کد نوشته: 18239
  • ۱۳۹۸-۰۷-۱۴
  • 710 بازدید
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از ممنوعیت تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در این استان به علت آنچه که خطرات اکوسیستمی و تاثیر منفی بر منابع آبی نامید ، خبر داد. مرجان شاکری در گفت و گو با دیدگاه نیوز با اشاره به وجود مزرعه های غیرقانونی پرورش ماهی تیلاپیا در برخی نقاط استان […]

    تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در کرمان ممنوع شد

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از ممنوعیت تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در این استان به علت آنچه که خطرات اکوسیستمی و تاثیر منفی بر منابع آبی نامید ، خبر داد. مرجان شاکری در گفت و گو با دیدگاه نیوز با اشاره به وجود مزرعه های غیرقانونی پرورش ماهی تیلاپیا در برخی نقاط استان کرمان افزود: این ماهی بومی ایران نیست و پرورش و تکثیر آن به دلیل احتمال تخریب اکوسیستم از نظر محیط زیست ممنوع است.

    وی با بیان اینکه چهار استان کشور مجوز پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا را دریافت کرده اند تصریح کرد: کرمان به دلیل اکوسیستم و وجود رودخانه های دائمی در شمار این استانها قرار ندارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: این سازمان به دلیل مهاجم بودن ماهی تیلاپیا با پرورش و تکثیر آن مخالف است و مجوزی در این زمینه در استان کرمان صادر نشده است.

    وی اقدام به پرورش ماهی تیلاپیا را در استان کرمان تخلف برشمرد و تاکید کرد: این افراد به مراجع قضایی معرفی می شوند. شاکری با بیان اینکه تاکنون پرونده پرورش دهندگان ماهی تیلاپیا در مراکز قضایی استان کرمان باز است گفت: این گونه جانوری بر توان اکولوژیکی منابع آبی استان کرمان تاثیرگذار است لذا افراد از پرورش این ماهی پرهیز کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *